bloggenjosse

inte för att jag har något emot vintern men... [part1]

Kategori: Allmänt

....jag får rätt ofta powershots med minnen från vårens resa. Det kan vara i bilen, när jag hör någon låt på radion som jag lyssnade på en varm blåsig natt på stranden. När jag ser en dussinbild av Taj Mahal, en strand, en thailändsk båt eller en lerpöl. När jag dricker chaité. Inte riktigt indiskt te förstås men en snarlik produkt. När vi äter sushi på en sushirestaurang här, och varje gång jag får någonting måste jag alltid hejda mig själv innan jag brister ut i ett: "Kopkun kaaah!" (eller hur det nu stavas). När jag ser One Direction någonstans. Och så vidare och så vidare. Oftast passerar ögonblicket rätt anonymt och utan större fundering men ibland kan jag bli riktigt sentimental och få en rätt kraftig klump i halsen. Den resan alltså!
 
Tänk vad jag och Camilla gjorde, alla personer man träffat och alla upplevelser. Nojan över att komma hem igen och vad som händer när allt är slut. Mitt försök till personlig utveckling och förändring. 
 
Och allt känns så långt borta. Helt sjukt att ett år har gått snart sedan avresan!! Jag har inte riktigt presenterat mina bilder här, jag fotade lite jag med faktiskt, så jag lägger upp dom såsom jag gjorde med min hyllade och långlivade serie "to LA and back". Härmed presenterar jag: "inte för att jag har något emot vintern men... [part1]"!!
 
Där resan börjar i Ao Nang, Thailand
 
 
 
 
Från en av våra paddelturer 
 
 
 
MASSAMAN CÖRRIII i början av resan var detta min huvudsakliga föda, som jag minns det
 

En grotta från en paddeltur
 
Jag cuttar solmogen mango på övergiven strand. Detta innan ovaltinekexens intåg vill jag lov
Hehe. Hotellägaren och jag, OBS hon står bredvid mig OBS jag har ej klackskor OBS
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: