bloggenjosse

93:or borde inte få ha moppe

Kategori: Allmänt

 ~ Varning! Denna text innehåller starka ord såsom svordomar, beskrivningar av obscena gester och omoget beteende, samt stark generalisering. Känsliga personer varnas. ~

Jag måste bara få slinka in med en edit på förrförra inlägget eller vad det var; om Hösten iaf;

Bubblare: Om hösten får alla trädgårdar äpplen på träden, som man kan palla!

Ja. Nu har jag blivit förföljd igen! Inte lika hemskt som förra gången dock eftersom detta var minderåriga...

Jag hade alltså möte i stallet, vilket gick bra. Efteråt ringde jag min käre far för att tigga skjuts hem. Så när jag stod och väntade på honom (han var jättesen) så såg jag några moppekillar längre ner för gatan. Jag roade mig själv ett par minuter med att tänka nedsättande tankar om dem, men sen såg jag hur de började köra upp och ner för gatan.
"kom inte hit bara", tänkte jag, vilket var precis deras avsikt. En moppe åkte rakt mot mig, antagligen för att skrämmas, men jag stod trotsigt kvar och stirrade lite tomt ut i luften. Då började en annan moppe cirkulera runt mig ett varv. Därefter åkte mopparna nerför gatan igen, till en grupp med andra moppar.
"Åhnej det finns fler" suckade jag, då jag hörde en pubertal strupe vråla
"Fan såg ni vi ba körde runt tjejen däruppe ba! Kom så åker vi runt henne igen!"
"Nej det gör ni inte" mumlade jag ilsket medan jag undrade när pappa skulle komma hit.
Så brummade dom igång, samtidigt som jag började gå lite nerför gatan för att inte utgöra nån sorts offerposition, medan jag samtidigt lite nonchalant bläddrade bland meddelanden i min mobil.

Moppekillarna körde upp bakom mig och tutade samtidigt som en kille körde framför mig det långsammaste han kunde. "Har du kul eller?" Frågade jag irriterat, men den lille gossen bara kluckade av fröjd och gasade iväg med sin moppe.
Därefter körde dom lite runt mig medan jag gick och tillslut tröttnade dom på det fredagsnöjet och gasade iväg, utförandes lite konster på mopparna såsom att stå på dem och köra samtidigt. En kille körde förbi mig medan kompisen bak på moppen vrålade ett, kan tyckas, trevligt "HEEEEJ!!!!".
Jag som tröttnat på deras påhittigheter svarade på nittiotreors egna vis, nämligen att peka finger åt vederbörande, något som han delgav sina kompisar i skränande målbrottsröst.

Ja jag antar alltså att de var nittiotreor eftersom de;
1. Körde moppe, alltså måste de ha fyllt femton (antar jag, de kan ju ha kört olagligt vilket inte skulle förvåna mig)
2. Skränade med ljusa stämmor som ännu inte riktigt gått igenom målbrottet.
3. Hade ganska töntigt och omoget beteende.
4. Inte verkade ha något roligare för sig en fredagskväll.

Simma lugnt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: