bloggenjosse

Får det lov att vara ett provsmak?

Kategori: Allmänt

Jag älskar när affärer har provsmakningar av olika saker! En pytteskål med lite fil här, ett pytteglas med lite juice där!  Som en svulten katt stryker jag runt bordet där man ställt upp diverse provsmakningar, och väntar in det perfekta tillfället att lite sådär nonchalant smita till sig ett glas eller en skål. Sedan ska man se ut som om man tänker efter riktigt ordentligt, var det här gott eller?
"Nej jag känner inte riktigt smaken ordentligt, jag måste prova en till" mumlar man för sig själv. Sen är det bara att lovsjunga produkten; oh så gott, riktigt pikant smak! Och därefter smita därifrån.

En gång provsmakade jag en chokladkakebit. Såklart kom jag tillbaka för att försöka provsmaka en till bit. Tanten bakom bordet tittade på mig och frågade;
"Var det gott?"
"Hursådå?" frågade jag lite låtsat förbryllat.
"Ja du har ju choklad runt munnen så jag antar att du tyckte om det."

Ses!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: