bloggenjosse

Livet just nu

Kategori: Allmänt

Nu är jag alltså officiellt sammare! Och schemat känns jättebra, FÖRUTOM mina håltimmar (varav den längsta är 3 timmar och 45 minuter). Jag har ju redan läst naturkunskap A och matte B (gud jag känner mig bara mer och mer positivt inställd till matte B!). Klassen känns okej, än så länge :p Vill inte ta ut något i förskott som jag gjorde förra året, då jag tyckte att natur verkade LÄTT!

Svampplockning i helgen dårå! Ni som är aktuella för det måste komma med!! :p Åtta prick ska vi vara i rinkebyskogen eller nånstans. Jag blir så himla nervös att alla svampar ska vara plockade när vi kommer...

Jag har ju varit barnvakt åt några barn, och jag tjänade lite stålars på det! 320 kr för att vara exakt. Nu var det ju inte en dans på rosor precis att vakta dom där, och jag höll på att somna flera gånger när jag satt med dem och lekte med legoplan.
"Förra gången sov du" sa den ena ungen plötsligt. Då blev jag klarvaken resten av kvällen.

Nu ska jag barnvakta två andra barn, men jag har typ glömt bort tiden. Antingen ska jag vara där om tjugo minuter eller om en timma. Hmm....får nog komma dit så jag är där om tjugo minuter. Men ska jag cykla eller åka buss? Hmmmm....

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Vi måste ju sjunga samtidigt som vi plockar också, eller hur? :P

    2008-08-29 | 14:35:37
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/
  • Josse säger:

    Yes! En två tre fyr fem å sex å sju...uuut i skogen går vi alla nuuu...jag kommer skrämma bort svamparna med min sång :p

    2008-08-29 | 22:31:03
    Bloggadress: http://bloggenjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här: