bloggenjosse

OS-Silvret i hästsport!!

Kategori: Allmänt

Okej ingen har typ fattat att gårdagens OS-silvermedalj kom från Rolf-Göran Bengtsson i hästhoppning!! En riktig skräll var det eftersom ingen väntat honom bättre än plats tio ungefär, med tanke på vilka namn som var med i startlistan. Ååh jag var så himla nervös när jag kollade på den rafflande finalen, jag spände ögonen i hästarna i rutan och mumlade besvärjelser till dom typ "okej, han drar dig jättemycket i munnen så riv nu lilla söta hästen!!". Och det funkade!! När RG Bengtsson var felfri och det var tre ryttare kvar så bad jag allt vad jag pallade att de skulle riva. Ryttare nummer ett rev. Yes!! Sämst OS-brons! Och ryttare nummer två! Nu flaxade jag runt i mormors torp och vrålade "sämst silver, sämst silver!!!"

Och så...kanadensaren. Han rev tyvärr inte. Hur mycket jag än förbannade honom och hans häst ville inte bommarna trilla ner. Men silver är ju bra i alla fall.

Nu var ju dessutom media tvungna att bevaka ridsporten mer än vad de brukar! Herreminje så jobbigt!

Grattis Rolf-Göran Bengtsson! :D

Synd att OS är över nu. Jag har en bra låt som jag tycker passar in, medan vi kollar på en fin bild här.



Här är sången!

Kommentarer

  • Lever säger:

    BLAME CANADA! BLAME CANADA! They're not even a real country anyway :D

    2008-09-02 | 22:55:12

Kommentera inlägget här: