bloggenjosse

smokey silver

Kategori: Allmänt

Nu snöar det lite utanför fönstret...tjoho

Idag har jag varit idrottslärare. Damn jobbig morgon. Först visste jag inte om jag skulle jobba på den skola som de ringde mig om i fredags eftersom jag inte fått något mejl om det alls. Så jag hade tänkt ringa på morgonen ang det men gaah orka gå upp halv sju för en sån sak! La mig jättesent bara för att jag utövade min nya hobby; leta upp ny musik och tanka in på min bebi (8GB mp3:n, har typ 1700 låtar och 1 gb kvar - NICE. Nä justefan MÅSTE sluta säga n-ordet). I vilket fall ringde dom mig kl 7 istället och erbjöd mig textilsslöjdslärarjobb idag, men eftersom jag hämtar en unge kl halv tre och jag skulle isåfall vara klar på skolan fyra gick inte det. Så hon sa att hon skulle kolla om det fanns ett kortare uppdrag (vilket jag hoppades att det inte gjorde) medan jag lyckligt sjönk ner på min kudde igen.

Så ringde dom kvart i åtta om idrottslärarjobb i djursan och jag fick hoppa i kläderna och dra på direkten. Tur att jag fått låna en bil nu, hade typ aldrig hunnit fram så tidigt som jag nu ändå gjorde. Och även om idrottslektioner fem på raken är jävligt jobbiga (ljudnivån!!) så är djursholmsbarn extremt väluppfostrade och huur söta som helst. Det var ett enda susande av deras sj-ljud ("Men NEIII Carl-Runar, Adolf Fredrik är VISST sssjjuk idag!") som de placerar så långt fram på tungspetsen det bara går. Många klasser hade jag haft i musik tidigare och de kände igen mig och var så söta och jag var så trött.

Nu snöar det inte längre så nu ska jag pallra mig till stallet och klappa hästen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: