bloggenjosse

when you wish upon a parent

Kategori: Allmänt

När jag var yngre var höjdpunkterna inför varje jul att skriva önskelistan. Jag arbetade gärna rätt länge med dem och gärna datorskrivet, vilket gjorde att det blev en lång lista med massa materiella saker uttryckt med krulliga färgglada bokstäver.

Såg freddies önskelista på köksbordet. Wow. Speciellt femte punkten förundrade mig. Min önskelista när jag var nio såg ut typ såhär:

JOSEFINES ÖNSKELISTA:
1. en barbidåka!!!
2. hest till barbidåkan!!
3. Nej förästen fem barbidåkor!!!
4. Hits får kidz 5!!!!
6. Rit paper!!!
7. Masa fina ritpänor!!!
8. Alla te sims spelen!!!
9. En hest!!!
10. och en söt hund!!!!!
11. En egen mobil telefon!!!!
12. Högre väkopäng!
osv osv osv....

Nej stava kunde jag faktiskt göra. Särskriva gjorde jag nog fram till jag var tio kanske... Men vad hjälpte det min överkommersialiserade materiellt suktande hjärna?

(Freddies) Önskelista
1. En laptop med world 2011 (hon menar word, officeprogrammet. Gulligt!! Hon vill satsa helhjärtat på skolan!)
2. En Paris docka (hm.. tänkte direkt på en viss ms hilton men hoppas hon menar en docka från Paris)
3. Roliga örhengen
4. Ändra mitt dockhus
5. Städa mitt rum och sälja de grejer jag inte vill ha (!!!!)

Fem koncista punkter! Det finns tydligen hopp för framtidens barn! (Eh tja iofs jag undervisar ju dem)

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Hahaha hits for kids!!

    2011-12-12 | 22:03:19
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/
  • k8i3 säger:

    <3

    2011-12-13 | 07:41:50

Kommentera inlägget här: