bloggenjosse

duktig tjej

Kategori: Allmänt

Jag har fått något duktig-tjej-komplex. Så jag far runt i huset och donar medan jag känner mig jättebra. Typ städar upp i mitt rum (inte klart än), fixar tvätt, skottar som jag sa, fixar disken etc...

Det där med tvätten är förresten rätt kul. Vi har i tvättstugan tre korgar, en med ylletvätt, en med mörka och en med ljusa smutskläder. Och detta är världens iq-test för min familj. Nu när jag kollade fick jag sortera om de två sistnämnda korgarna eftersom svarta strumpor låg i den ljusa korgen och vice versa. Sedan har jag vikt alla kläder från linan och de upphängda kläderna och kanske tar itu med några rena tvättkorgar också! Mitt i allt mitt gnolande ringde pappa.

"Hej det är Josefine"
"Hej, eh, det är pappa. Jag håller på att försöka spela in telefonsvararen, *piip* (det piper när han försöker fixa med telefonen) man ska kunna göra det på denhär (han har fått en ny mobil, eller, snarare köpt) men jag hittar inte riktigt knappen *piiip* ...
"Jaha. Ska jag inte svara då eller?"
"Nä, låt det ringa"
"Okeej.."
Klick.

Det är fredag eftermiddag och pappa (han är VD på ett företag) sitter och leker med sin mobil. På jobbtid! Trodde inte han kunde/fick det! Haha. Sen ringer det i alla fall. Jag låter signalerna gå. Jag hatar att inte svara så det typ kryper längs ryggen på mig, men jag låter de fyra signalerna ringa innan de slutar, då telefonsvararen tar vid (det ÄR Marcus som 3-4-åring, inte Freddie som alla tror! Killar kommer inte i målbrottet förrän dom är typ 13,14 år, hint hint).

Sen ringer det igen. Och igen. Och igen. Men förbövlen! Vill han nåt eller?
"Hallå??" 
"Svara inte, jag *PIIP* försöker få den här *PIP*  saken att funka.."
"jaha."
Klick.

Nu ska jag fortsätta med tvätten. Damn, antingen är det från den, eller så har mina armar inte hämtat sig efter skottningen. Men de känns helt sladdriga och tunga! Det är något bra får jag hoppas!


Det har varit lite tunt med bilder på sistone. Och jag kommer inte på något intressantare att lägga upp än typ den här. som jag fotade för ett år sedan. Borde väl lägga upp tio egopics på raken, men jag tycker sånt är lite töntigt. Ska bättra mig på den fronten, *ler*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: