bloggenjosse

Nära skjuter ingen hare ;) :P ;P ;DD ;)

Kategori: Allmänt

Okej hörni. Jag har nu lugnat mig såpass att jag kan skriva ett normalt inlägg utan att önska död åt världen men det krävdes en del ältande, tröst på olika forum och mumsmums. Förlåt, knäckebröd.

Ni förstår säkert att det gäller teorin. Jag kan ta det från början:

La mig rätt sent igår ändå, men jag kände mig någorlunda säker eftersom jag läst igenom boken en massa gånger plus gjort test på körskolan huuuur många gånger som helst! Så imorse gjorde jag repetitionstesten för att försöka klara det så jag kunde gå vidare och göra slutprovet. Problemet var att jag alltid fick minst ett poäng under godkänt, så jag kom aldrig vidare! Tillslut var jag tvungen att åka in till stan och infinna mig på det sabla trafikkontoret.

Kom dit i tid, allt lugnt, fixade mitt foto, såg förjävlig ut, ok, fick ta om fotot (för att håret hängde som en emolugg över ena ögat=tydligen inte godkänt). Sen sistaminutenpluggade jag, innan det var dags att gå in. Jag hade sneglat på de som kom ut ur salarna, hur de såg ut. De flesta såg neutrala ut så det var svårt att avgöra om dom var godkända eller inte. Precis när jag skulle in i salen ropar en receptionist en tjejs namn, och hon pratade så högt att ALLA hörde. Gud vad pinsamt. Ännu värre var att tjejen på något sätt inte fattat att man måste göra BÅDE riskettan o halkbana innan man får göra teorin. Det skrattade jag gott åt för mig själv, i ungefär två sekunder innan jag påminde mig om att 50 minuter senare kanske jag inte var lika jävla glad i hågen. Så jag gick in.

Datorerna var numrerade, och genast funderade jag på vilket som var mitt lyckonummer. Sen kom jag på att om jag valde nummer kanske jag valde ett otursnummer och hakade upp mig på det under hela provet. Som tur var behövde jag inte bekymra mig om det, vi fick tilldelat datornummer. Jag fick nummer 18. 18 var förut mitt turnummer men INTE nu mer.

Så var det bara att börja! Var jättenervös i början, sen efter de fyra första frågorna fylldes jag av en känsla av att jag kanske klarar detta! Denna känsla försvann ungefär efter fråga 10. Det var frågor om släpvikt (I'm like, who cares, i mean, hello??!) och typ situationsfrågor som är rena tolkningsfrågorna!! En fråga hakade jag upp mig på. Superlätt egentligen men vafan:

Du har parkerat. I vilken ordning utför du momenten när du tar dig därifrån (typ)

och sen var alternativen kontrollera trafik, ge signal och köra iväg i olika ordningar. Först valde jag kontrollera, signal och köra iväg, men det var något som störde mig med den. I slutet gick jag igenom alla svar och ändrade (ungefär en minut kvar) det svaret till ett annat (tecken, kontroll, köra).

Det var lite stressande också med människor som reste sig från sina datorer i slutet, och som (jag tjuvkikade förstås) hade godkänt, varenda en jag lyckades tjuvkika på!! Känslan av att jag inte skulle klara det bara växte. Men så länge jag fick över 45 poäng och inte typ 51 poäng (G=52) var det väl ok! Eller alltså om jag inte skulle klara det skulle jag i alla fall inte ligga på gränsen, det är åt helvete.

Så tittar jag igenom svaren en sista gång. Kisar med ögonen (ville inte titta, kändes mer högtidligt att blunda och sen mötas av gröna bokstäver) och trycker på AVSLUTA PROV!! Men först kom det upp en ruta som undrade om jag var stensäker? "Förfan" muttrade jag och trycker ok. Hinner inte blunda. De röda äckliga bokstäverna möter mig innan jag gör något annat.  Först stirrar jag bara på skärmen. Sedan mot poängen. Siffrorna 5 och 1 valsar framför ögonen och hjälplösheten får mig att sjunka ihop. Vill inte visa de röda bokstäverna för killen i raden bakom, så jag trycker snabbt på "felaktiga svar". Genast kommer den parkerade bilen upp, med frågan i vilken ordning momenten ska utföras.

Men vafan. Ingen idé att deppa ihop. Jag kan göra om provet eller hur? Jag behöver bara fortsätta plugga ett par veckor innan jag är klar? Betala ba 220 spänn. Det värsta är att:
1) det känns iNTE bra inför fre
2) Mitt självförtroende är på -3332 just nu
3) jag kommer inte ha körkortet om jag mot alla odds fixar det på fre (men jag måste ändå göra det för att slippa göra om hela processen vilket leder mig till punkt fyra..)
4) ... vilket betyder att pressen att jag MÅSTE klara uppkörningen har plötsligt ökat rätt markant. Vilken jävla loser failar på båda proven? Finns nån sån ens?

Nu ska jag fortsätta tänka upplyftande tankar resten av dagen.

Kommentarer

  • Dani säger:

    Kära kära du, du borde bara lyssna mera på mig :D Du är stentuff o kommer inte bara överleva uppkörningen utan också dra det på talang o få beröm för din utmärkta körstil. :D



    Allt du behöver göra är att ta det med ro, inte stressa. Fast det är bra att vara nervös för då har man snabbare reaktioner och bättre uppfattningsförmåga. Och mycket hellre det än att dra två tequila för att stilla nerverna :DDD



    Innan du sätter dig bakom ratten - ta ett djupt andetag o tänk: "vad skulle Dani säga att ja skulle göra?"

    Garanterat lyckat resultat! :)



    Kram!

    2011-02-02 | 17:00:22
  • Cäm säger:

    hahahahhahaha du är så rolig.



    OMG GO GIRL, FRIDAY IS YOUR LUCKY DAY! WOHO WOHO WOHO



    ok bye

    2011-02-02 | 20:32:10

Kommentera inlägget här: