bloggenjosse

vaxxa

Kategori: Allmänt

Är det bara jag som känner att jag inte har koll på något inför min resa? Är jag onormal??

Jag gick och vaccinerade mig idag, själv. Förra gången var ju Camilla och Ullis med, och då tog jag 1a Hepatit-B sprutan av två. Idag skulle jag alltså ta den andra (själv). Tanten bakom disken var snäll. Näääe sa hon. Malariapiller behöver du inte ha i Thailand, vem sa det?
Inte för att jag kom ihåg vad sura tanten från förra gången hette som ordinerat det, men eftersom hon var sur och tanten nu snäll och glad litade jag hellre på nutidstanten.
"okej!" sa jag glatt "inga malariapiller!" (ekonomisk cheyy tänkte jag)
Så nu får jag väl förlita mig på myggnät och myggstift. Men vi skulle ju inte sova i djungeln.

Ja, sen dags för spruts. Spruttanten var snäll hon med. Jag frågade lite försiktigt, eftersom jag har ont i hela kroppen nu (joggade 6 km imorse och gick typ 3 med Z) om det gick bra att vaccinera sig (TVÅ sprutor dessutom).
"Jag har ju tränat lite på sistone"
"Jaaaja det ska gå bra"

Sedan när vi skulle ta sprutorna (tyfoid och hepB) petade hon lite på min arm först.
"Jaa här syns det att du har tränat!"

Och jag var som på små moln hela vägen till Gamla Stans station. Som om det inte var nog lyckades jag åka gratis hela vägen, de två första gångerna pga en spärr som var sen att stänga dörrarna på och den sista för att jag inte pallade betala för EN resa hem och helt enkelt gick efter en stressad snubbe.
Slinkyslyna (eller vad jag kallade mig) har talat.
      
Piz out yo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: