bloggenjosse

yay, wonderful day!

Kategori: Allmänt

(andra förslag på rubriker;
- so, it begins
- KLARADE DEET!!
- walking on sunshine! (snowflakes, hehehe)
- älskar mig själv
- FU right back, vägverket!!
- Tack nr 17!
Andra kreativa rubrikförslag kan ni lämna i kommentarsfältet!)

Gullungar!! Det ÄR sant! Jag är nu here from now on, officiellt körkortsinnehavare av B-fordon!!!! åh haha alla lyckokänslor har börjat smälta, men alltså shiiit vilken pärs provet var!

Tare från början, förstås;

Vaknade i tid, småpluggade lite, läste igenom anteckningar och kollade korkortonline.se, asbra teorihemsida. Hela tiden intalade jag mig själv att detta SKA jag fan klara!!!! Jag taggade värre än Carolina Klüft till längdhopp! Slog mig på benen och hela kitet! :D Så åkte jag in till stora staden. Det snöade lite, bra. Ger tur. Så kom jag till den välbekanta byggnaden, satt ner, började profylaxandas medan jag skummade igenom boken. Kollade mest på bidlerna dock, kunde knappt koncentrera mig.

Visst hade jag i bakhuvudet att jag ev inte skulle klara det, men vafan, nu var det bara att tuta och köra tyckte jag! Och jag tänkte på vad min körlärare sagt inför körprovet, att jag skulle avdramatisera det hela och inte göra så stor grej av det. Det hjälpte verkligen! Sen tänkte jag på att satsa stenhårt, jag hade bestämt mig för att få 65 poäng. Då hade jag ändå 13 poängs fucka-upp-marginal.

Så får jag dator nr 17 (haha inte 18!) och bredvid en snygg kille, så långt allt väl. Provförättaren babblar om saker jag redan hört, och så får vi börja. Jag försöker att fokusera stenhårt och startade direkt. Men de första frågorna var skitsvåra! Mitt självförtroende sjönk som titanic. Jag markerade, och svarade på de jag kände var lätta. När 35 min var kvar hade jag gått igenom hela provet. Phu. Så började jag läsa om frågorna. Jag skummade bara lätt igenom de jag svarat på, så jag inte läst helt fel och på de svåra gick jag på magkänslan. Följde hjärtats röst! Etc.
Nu var det 19 min kvar, och alla frågor var svarade på. Nänujävlar, tänkte jag. Nu får det bära eller brista. Jag hann knappt ladda upp för ett eventuellt ja eller nej, förrän jag avslutat provet och, till min förvåning, möttes av ett GODKÄNT.

Eh.

Va?

Godkänt?

Och sedan var resten av dagen ett glädjerus! :D Köpte en varm choklad och cookie på Wayne´s bara för att, men idag får jag räkna bort då! Imorrn kära smale matgud, fortsätter jag mein kampf. Eller nej då är det fre. Eller jo jag fortsätter ändå.

Hursomhelst! Yay!! JAG HAR FIXAT KÖRKORTET!!! <3


ps, tack alla som messat etc, mitt abonnemang har sepat sig så jag har inte kunnat svara/höra av mig! Men jag är så glad för allt stöd !!<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: