bloggenjosse

forever young

Kategori: Allmänt

Phu! Kom hem nyss. Har jobbat på förskola i sumpan åtta timmar idag, man blir gaanska trött av det även om det inte låter så jobbigt. Med tanke på att enda rasten från barnen man har är 30 min och resten av tiden är man omringad av trettio dregglande kissnödiga fyraåringar med myror i brallan och en ljudnivå på 300 decibel så förstår ni att man blir rätt sliten. Fattar egentligen inte hur fast anställda pedagoger pallar. Fast dom har ju lite mer pli på ungarna.

Anyway, kom precis hem. Hämtade posten. Ah, ett brev från Karolinska! Mitt namn stod där adresserat, MEN OVANFÖR DET HADE NÅGON JÄVEL PLOTTRAT DE DJÄVULSKA ORDEN:

Till målsman för:

Gah. Ghargl. MÅLSMAN HAR MAN BARA OM MAN ÄR 18 OCH YNGRE. JAG ÄR FUCKING TJUGO SNART TJUETT OCH EN SJÄLVSTÄNDIG FRIGÅENDE KVINNA (ekologisk nästan tillochmed).

Jag har ändå mått rätt okej idag för att jag fått jobba äntligen. Och så möts jag av något sånt här. Nu vill jag bara lägga mig i badkaret och cutta av handlederna och dricka upp mitt blod.

Nä inte riktigt så.

Men nästan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: