bloggenjosse

jag ramlar dåliga trappan fram

Kategori: Allmänt

Woh friday friday!! Är fett taggad på idag! dels ska jag till stallet och tygla Frazthaman igen, hoppas att jag inte ramlar av! Sen är det idol. Tjoho! Anledningen till att dagen är kul är för att det idag kommer hända mer än det gjort på hela denna vecka sammanlagt hehe.

Jag traskade ivilket fall med Freddie till skolan nu på morgonen. Underbar höstmorgon. Krispig luft, klar och blek höstsol och blöta löv på gatan. Och isfläckar. Alltså, jag har blivit jätteorolig över hala isfläckar, framsusande bussar, cykling osv. Jag vågar inte gå på halt underlag eller cykla eller vara så nära bussar/andra fordon pga att jag är rädd om mitt huvud och att jag ska tjonga i det någonstans igen (bara imorse när jag satte mig upp i sängen slog jag i väggen så jag fick en trevlig huvudvärk som inte lagt sig än..). Och jag borde ju vara försiktig, slår jag huvudet i marken igen eller något sånt så är jag seriöst död eftersom mitt huvud redan är uppsprucket.

När jag lämnat Freddan på skolan sen skulle jag gå tillbaka. Jag gick ner för en backe, där det finns en trappavsats med typ 70cm höga trappsteg. Första steget halvhoppade jag nerför, och ångrade mig direkt eftersom jag riktigt hörde hur hela min hjärna slog fem volter inne i huvudet. Nästa trappavsats råkade jag snubbla till av någon anledning så jag dråsade ner på svanskotan. Men jag slog inte i huvudet iaf. Phu!

Nu ska jag sjunga lite. Har lite ont i huvudet men jag tänker mig att det blir någon slags avvänjning typ.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: