bloggenjosse

min olycka

Kategori: Allmänt

Mina kära kex! Hej. Jag kan förklara lite mer om mig själv och min sk olycka.

För det första blev det omnämnt på Svd:s nätupplaga, vet inte om det kom med i pappersversionen också men i vilket fall som en liten notis: 

"En man skadades lindrigt när han blev påkörd av en buss vid Odenplan på torsdagsmorgonen.

Olyckan skedde i korsningen mellan Karlbergsvägen och Upplandsgatan vid 9-tiden.

Mannen fick enligt de första uppgifterna lindriga skador i krocken och fördes till sjukhus."

För det första var det alltså jag, och nej, jag är ingen man. Jag hade luvan uppfälld så vissa vittnen kan ha trott typ att jag var av manligt kön (kanske mer åt transahållet isf eftersom jag hade strumpbyxor och rätt kvinnlig klädsel i övrigt) men det var alltså jag, kvinnligt kön. Whatever.

Enligt vittnen skulle jag ha gått rakt ut i gatan (!) mot rött(!!) mot körande buss (!!!) och stirrat ner i gatan alt min mobil (!!!!). Jag har alltså fortfarande inga minnen från den här tidpunkten eller kort efter olyckan eftersom mitt huvud blev så omtöcknat och påbullrat, men jag tycker det känns rätt stört om jag gjorde såhär. På en torsdagsmorgon vid nio, nästan morgonrusning?? Hur dum får man vara??

Well. Det har gått nu ca fem dagar sedan det inträffade. Jag har vilat rätt mycket och både igår på dagen och idag på dagen har jag känt mig mycket piggare. Kroppen är fit for fight, förutom att jag är lite snuvig så det är bara hjärnan som behöver repa sig lite. Därför är jag irriterad över min konvalescens (och min minnesförlust som drabbar närminnet och andra småsaker) men jag tänker ta detta på största allvar nu så jag vilar hela veckan och därmed slipper vara sjuk resten av året. What about that huh??

Jag är fortfarande sjukt sur över att jag missade chokladfestivalen. Har gått varje år sen 2007 och det är största happeninget varje höst och den största höstkänslan och under det tillfället, då vet jag att det är höst PÅ RIKTIGT. Kommer ta ett tag att smälta detta.

Men jag har gått på promenad idag och fotat höstlöv med mormor lite bara för att trösta mig lite. En väldigt klen tröst men alltid nåt.

Idag har jag varit inne lite för mycket vid datorn tror jag, ska försöka sluta strax. Imorrn ska jag börja lägga upp lite bilder här tänkte jag i alla fall! Hoppas på en lugn natt utan för mycket huvudvärk. Sesimorrn kex

Kommentarer


Kommentera inlägget här: