bloggenjosse

jaha ja

Kategori: Allmänt

Nu är påsken över. *burp* ursäkta...

Jag måste säga att mitt minne är sämre än en guldfisks! Hur kan detta komma sig? Ingen aning alltså, men det ligger till så att jag slarvar bort saker JÄMT och ständigt. Först var det min skoldagbok, vilket var en total katastrof, eftersom mitt liv är planerat i den där jäkla boken! Efter två veckors intensivt letande hittade jag den bakom ett papper i en påse som jag letat i minst femtio gånger (just my luck).

Men det tog inte slut här inte, åh nej då. Därefter försvann diverse sminkprylar, min tandborste, kläder, örhängen, skor och nu senast, mina ganska nya och absolut nödvändiga mjukisbyxor!!! Åååååh jag hittar dom verkligen inte, det är helt sjukt! Jag har vänt upp och ner på hela mitt hus i jakten på dem men icke! Det är så otroligt irriterande, speciellt som
a) Jag vet exakt var jag la dem någonstans(i en vit H&M påse i hallen)
b) Pappa sa att han hade slängt ett par påsar från hallen i soptunnan, på tisdagen innan sopbilen kom. (men jag la ju min påse i hallen på onsdagen! eller?)

Jag får krupp eller något liknande snart! Herregud hur ska detta sluta?! Som tur är har jag inte (än) slarvat bort min dagbok+dagbokspenna(dagboken har jag skrivit i varje dag sen nyåret -05/06)

Peppar peppar.

Jaha men nu är det alltså påsklov! På ett påsklov är det väl meningen att man ska uträtta något vettigt, vilket jag knappast kommer att göra. Mina lov brukar mest vara ganska osociala, eftersom jag oftast sover, är inne på datorn (shame on you!) och...tja...har ångest över att skolan snart börjar igen (carpe diem!!).

Vad har hänt mer då? Hmm mitt liv är inte så intressant märker jag, när jag reflekterar tillbaka, men jag har tillägnat hela dagen (halva då) igår till att strosa på IKEA för att leta efter möbler till mitt rum, skrivbord och stol.

Så nu har jag ett nytt skrivbord och en ny skrivbordsstol i mitt rum. Halleluja.

Min katt Elvira har också fått ett rivsår på nosen, eftersom hon var ensam hemma i helgen, och antagligen råkade i slagsmål. Stackars...måste komma ihåg att boka ny veterinärtid för vaccination och sånt. Senast vi vaccinerade henne började hon att gråta (min katt alltså). De kan de, fast det är väldigt ovanligt.

Också ska jag fixa en ny design på denna sida, vill gärna ha typsnittet i arial :)

Måste leta vidare efter mitt liv...Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: