bloggenjosse

miljön!

Kategori: Allmänt

Alltså, jag är väl ingen tvättäkta miljönisse då, men jag har med spänning följt miljödebatten som dykt upp de senaste åren. Detta resulterar i att jag börjar förstå hur mycket även jag slösar på jordens resurser. Jag får skuldkänslor när jag duschar varmt lite för länge, jag får skuldkänslor när jag slösar på papper. Allting känns liksom så himla hopplöst. Hur ska man kunna rädda jorden när vi fraktar tv-apparater till Nigeria där allt slängs i en hög?? När regnskogen skövlas, när allt liv försvinner.

Detta är ju inget problem som kan blundas för! vi måste reagera!

Eh okej, vad jag vill säga är att jag fått en skogsgrön skön design som visserligen fixades för ett tag sen(fixades och fixades, jag tryckte på en knapp så var det färdigt...) Men eftersom den påminner lite om miljön som vi vill ha den tycker jag att den känns väldigt aktuell år 2007!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: