bloggenjosse

money money money...

Kategori: Allmänt

Åååh har drabbats av det mest irriterande problemet som finns, nämligen pengabrist! Jag har nämligen en dröm hägrande långt där framme(någonstans vid augusti-07), att skaffa en foderhäst!! Ohh gud vad det ska bli kul, jag ska pyssla om hästen varje dag, rida och mocka, och strunta i stormar, översvämningar, tidiga mornar och minusgrader!! Lättare sagt en gjort...hehe...

Meeen så var det ju problemet, som stavas P E N G A R. Ridning är ju näst hockeyn dyraste sporten i Sverige, och för tillfället är både plånboken och bankkontot ekande tomt(iallafall så ekande tomt att det inte räcker till en häst). Som tur är har jag en kreativ hjärna på högvarv, så därför tänkte jag göra något så kreativt som att sommarjobba! Och nu är jag verkligen inte kräsen, jag kan egentligen tänka mig att sommarjobba vart-som-helst-bara-man-får-pengar. Sommarjobba kanske inte räcker så vad göra då? Rita teckningar och sälja till grannarna-idén försvann ganska snabbt, men däremot att kanske spela in en schysst reklam-rulle vore något! Så glad i hågen lade jag upp mig på statist.se, för att visa mitt intresse för peng..skådespeleriet.

Glädjen försvann dock så fort jag såg konkurrensen, minst halva tonårsSverige hade lagt upp sig där(för att inte tala om alla "lydiga" korsningshundar!!). Hur ska någon hitta mig där? Inte undra på att skådespelarbranschen är tuff idag!

Sökandet efter lycka, kärlek och rikedom fortsätter gott folk...just keep searching!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: