bloggenjosse

Nyttigt recept för alla magar :)

Kategori: Allmänt

Ibland när jag är hemma på kvällen så kan jag helt plötsligt bara få ett godissug, sådär när man nästan panikslaget börjar rota igenom lådor och skåp i jakt efter något som kan still sötsuget för ett par minuter.

Vid årsskiftet hade jag läst i Svenska  Dagbladet en ganska intressant sak...nämligen lite skrock förr i tiden! En sak var att om man t ex åt ett äpple det första man gjorde på tolvslaget så skulle året gå i hälsans år! Woow tänkte jag, jag vill ha hälsa! Så när Jan Malmsjös röst dånade från TVn ("och ring, klocka ring!) och klockan från Skansen började att slå tolv gånger sprang jag till fruktkorgen, fiskade upp ett stort äpple, och åt, just som 2007 började!

Så därför, när mitt sötsug börjar att ta i har jag bestämt mig för att inte ge efter, utan har därför hittat på en annan sak, nämligen... Jossans SuraÄppleRecept!

Du tager:
Ett äpple(det du gillar bäst, svenskt, utländskt, rött, grönt, gult, you name it)
Citron på flaska

Du gör:
Skala  ditt äpple och tärna det, men glöm inte att ta bort kärnhuset!! Yuck, det är så äckligt att äta..! Lägg äpplena i en skål och droppa(eller häll, som jag gör ;P) över äpplena.  Blanda runt så att alla äpplebitarna får citron på sig. Ta en liten gaffel eller dylikt, spetsa en äppelbit och ät!


Detta är surt som sura godisar, men äpplet gör det sött samtidigt! Detta får en alltid att glömma godis, och det är faktiskt nyttigt!

Take care! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: