bloggenjosse

Oops...

Kategori: Allmänt

Har surfat runt lite på andras bloggar o lagt märke till att deras är så mycket flashigare än min!! Hrrmm... måste ändra min design, så här kan jag ju inte ha det! Hoppas man kan ändra typsnitt också! Här  ska jag iallafall lista de absolut bästa typsnitten right now, fast listan kommer nog med all säkerhet att uppdateras...

1. Giddyup Sd (eller var det st? eller std??) Jaja, nåt sånt iallafall, finns på Macdatorerna. Inte precis ett bra typsnitt för en sån här text, men så sjukt rolig o snygg på samma gång, som rubrikfont!!
2. Pristina Egentligen på delad förstaplats...Pristina finns ju på "vanliga" PCdatorer, med MIcrosoft Word. Upptäckte Pristina för ett par veckor sen, jättefint typsnitt som likt det ovanstående bäst passar som rubrik.
3. Berlin Sans FB Ohhh I like!! Jättefint o gulligt på samma gång! Kunde jag byta ut nuvarande typsnitt mot detta skulle jag göra det genast! Finns på Microsoft Word.
4. Garamond Också väldigt fint typsnitt, lite mer åt Times New Roman hållet. Även detta på MIcrosoft Word.
5. Maiandra GD Ganska runt typsnitt, fint både som rubrik och normaltext! Finns på Microsoft Word

Bubblare: Freestyle Script Fint "lätt" typsnitt som påminner om en vanlig handstil. Finns på Word. Det passar bäst som rubrik, och har en egenhet att bli lite liten text.
Comic Sans MS Ganska uttjatat typsnitt, och välkänt, men ändå! Det är en "räddare i nöden" och passar till allt i princip. Varning dock att göra det i fetstil, det blir INTE snyggt!

No no: Monotype Corsiva Det var fint tills alla började att använda det, i versaler, rubriker o hux flux. Så himla uttjatat att jag inte vill se det mer!
 
Ni fattar att jag är ganska insnöad på typsnitt! Men...oj vad nördigt det ser ut!! Hehe aja... :P

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Hej Josse!

    De var inte alls tönitgt ju. De e typ sånt man ska skriva i sin blogg. Heheh!
    Gå in på miiin!

    http://saganomsarah.blogg.se
    (Jag tipsar din på min sida faktiskt :P)

    2007-01-10 | 17:25:21
    Bloggadress: http://saganomsarah.blogg.se

Kommentera inlägget här: