bloggenjosse

Jag filosoferar...

Kategori: Allmänt

Jaha, idag har jag tagit farväl till mina utbytesstudenter. Sorgligt men sant. Men jag hoppas verkligen  att vi kommer att hålla kontakten, och jag hoppas också att jag kan komma och hälsa på i deras länder(Grekland och Portugal, haha!).

Ja, jag var hos tandläkaren och fixade käken på torsdagen, så dom satte på knappar på överkäken (bara där det behövdes) och drog gummisnodd mellan dem. Käkarna, alltså.

Solen skiner
himlen är blå
Vinden viner...

...och jag är så inihelvetes trött på smoothies

Löv
Fördelar:
- De bidrar till att hålla ekosystemet i balans
- De ger näring etc till träden och jorden
- De är vackra på sommaren och hösten
- En av de bästa sakerna som finns är att vandra på en höstlövig stig och känna doften av höst
- De luktar lite sådär höstmultet gott på hösten

Nackdelar:
- De ramlar ner och gör träden kala och fula medan snön än inte fallit
- De klamrar sig fast i marken när det är dags för vårkrattning
- De finns överallt när man ska kratta
- De är sjukt fula på marken på våren
- De är så lätta att de blåser bort (det blåser ALLTID när man krattar)
- De orsakar själva krattgrejen (åååh jag haaatar att kratta!!)

Fördelar: 5 Nackdelar: 6

Slutsats
Löv SUGER

Nu ska jag nog göra riktiga läxor tror jag...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: