bloggenjosse

Jag tar mig i kragen...

Kategori: Allmänt

...och börjar blogga igen! Asså jag tycker det är roligt att lufta mina tankar på cyberspace där alla kan läsa det... :p Skönt att ventilera sig liksom! Och oj oj oj så mycket som hänt sen mitt senaste inlägg(alltså från sep -07). Då var jag ung och grön, oförstörd och såg ljust på framtiden! Jag måste bara få citera mig själv:
"...jag har börjat på natur, och (än så länge) är det inte speciellt svårt!"
Min tunga borde svartna och trilla av(eller iaf mina fingrar), så grov är min lögn! Alltså, den naturvetenskapliga inriktningen är säkert en trevlig och utmanande linje. För äkta naturare. Är jag en sådan? Svar nej. Suck.
 
Men nu till något heeeelt annat! För det första har jag börjat på balett, något som är jobbigt men roligt! Hej hå så hurtig jag är! Hurtbulle! Jag uppfyller visserligen inte helt hurtbullekraven då jag gått tillbaka till svart te(koffein) men det är så goooott! Jag dricker det i alla fall naturellt (med undantag från när jag är hos farmor, då slinker det ner grejor i teet vill jag lova).

Och jag har klippt mig(igen). Min frisör ojade sig över mitt slitna hår minst var femte minut, så jag ska klippa mig oftare nu tror jag...

Jag kan väl kanske berätta om min dag! Jo, jag vaknade klockan halv nio, utvilad och pigg. Är glad fram tills dess att jag ser hur mycket klockan är... Ja, jag började åtta prick idag, och ja jag var en halvtimma sen. Som tur var var det labb som är uppdelad på två pass vilket innebär att jag kunde vara med på det andra passet men det ser inte så snyggt ut på pappret. Av någon anledning trodde jag att min lärare skulle slå mig, men nej, det gjorde han inte.

Sen efter en trevlig dag med nya kreativa uppgifter för min otroligt hurtbulliga hjärna, så dansade jag balett. Sedan åkte jag hem. Sedan handlade jag, på vägen hem. En sak på improviserade inköpslista var apelsiner. Det är något komplicerat må jag säga, för en apelsin är inte samma som en apelsin! Två apelsiner kan nämligen se identiska ut, men te sig helt olika,  vad det gäller smak, lukt, saftighet och konsistens! Där står jag alltså i valet och kvalet vid frukthyllan och klämmer på apelsiner. En svår sak vill jag påpeka. En bra apelsin är nämligen tung (= mycket saftig) och har spänst i sig (=söt och god). De apelsiner jag tittade på var citrongula och ovala. Men de var för stora för att vara citroner, så jag hoppas att jag nu inte köpt hem två kilo jumbocitroner. Min kasse vägde i alla fall fem ton, som jag sedan skulle släpa hem till mig. Det tar tio minuter hem från affären, så det är ingen lätt match inte. Dessutom snöade det( i april liksom) och blåste motvind.

Dessutom kunde jag inte sjunga högt så som jag ville ( andra kanske kallar det att vråla), eftersom det gick personer framför mig. Surt! Men så kom jag äntligen hem, efter att ha släpat kassen, med röda, nariga och förfrusna händer. Min familjs reaktioner på när jag hade impulshandlat saker vi behövde värmde mig i alla fall. Så jag öppnar dörren, lite leende och ställer ifrån mig kassen. Då kommer mamma in i hallen med ilsken uppsyn och munnen formad som en trut. Vad hon framkallar för ljud hör jag inte eftersom jag lyssnar på min ipod på högsta volym (Shirley Temple - On the goodship lollipop), men det ser inte så positivt ut. När jag hör igen väser hon att min lillasyster sover och att jag inte kan klampa in hur som helst med mera. Jaha. Jag går till köket och packar upp varorna. Min brorsa sitter och gör läxor vid bordet (tro inte att det är en vana han har), så jag passar på att visa att jag köpt smör.
Jag: Kolla! *visar smör*
Han: Öh...
Jag: Men hallå vi behöver ju smör
Han: Asså varför handlade du, vi har ju allt
Jag: Nähä!
Han: Vi har typ asmycket mjölk.

Asmycket mjölk är enligt honom en liter. Men okej. Nu är jag i alla fall nöjd, med mjölk och kakao i huset klarar jag mig bra!

Jag måste bara säga att QUEEN ÄGER!!! :D:D I love them!! Rösta på dom på votenumber1.com :DD

Jaha, det var väl allt för idag, återkommer snart hehe!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Äntligen, äntligen börjar du blogga igen! Ser fram emot att läsa allt vad du har att säga... :)

    2008-04-10 | 17:09:37
  • Anonym säger:

    haahahaha klockrent josse! vad duktigt du är på att skriva :)

    2008-05-02 | 11:33:19

Kommentera inlägget här: