bloggenjosse

Tack Gode Gud!

Kategori: Allmänt

Igår på söndagen var en fullspäckad dag för mig!

Jag började min dag med att precis som vanligt försova mig. Dock  hade jag inte försovit mig grad 3 utan grad 2 som betyder att man iallafall har några minuter på sig att till och med hinna äta på. Därefter träffade jag Sarah utanför Nordiska museet i Stockholm där vi köade för att komma in på chokladutställningen! Vi var faktiskt bland de första att komma in eftersom vi som de hardcorechokladfans vi är köade innan dom öppnade...
 
Så kom vi in och började vår provsmakningssession. Det tog oss minst 1 ½ timma att ta sig igenom alla små montrar med choklad och annat gott och efter det var vi ganska mätta hehe... Jag köpte i alla fall marsipancigarrer (det var tydligen fars dag snart), torkad ananas(ekologisk, woho!), choklad med frukt i och nötskorpor :)
Totally crowded var det :)

Sedan var jag på Tack Gode Gud för andra söndagen i rad med mina kompisar den här gången! Vi var publik alltså...vi kom sent som vanligt och fick sitta i trappen för att det var så fullt. Men jag ångrar INTE den platsen!! Gud så roligt det var, jag fick hålla en gul plansch senare! Som alltså användes i programmet hehe. Fast om dom filmade åt mitt håll hoppas jag att planschen syntes mest... Till program två armbågade jag mig fram till parkettplatser i alla fall, de var faktiskt jättebra! Och program två var nog roligast skrattmässigt, med Pia Johansson och Carina Berg, helt sjukt bra!



Carina Bergs scen... en av dom iaf, det är hon i rosa :p

När publikunderhållaren pratade mellan pauserna i program tre berättade han att det fanns överraskningar gömda under stolarna typ. Så när en tjej hittade ett Åhléns-presentkort blev jag fly förbannad! Nä men jag svor i alla fall högt, jag kunde inte riktigt kontrollera mig så jag sa : "Va fan!" Och då kom han till mig och gav mig en kexchoklad i alla fall. Men han lyckades inte lära mig att det hette (enligt honom) chexchoklad ;)

Sedan blev jag typ filmad flera gånger :S

Ja och här sitter jag, och klockan är typ halv tolv. Och jag har sovmorgon eftersom jag börjar ett  på måndagar. Jag tror att det var något med min dröm i natt för när jag vaknade (inte av väckarklockan i alla fall) så kände jag mig jättesnurrig och visste inte vilken dag det var eller något! Därför kanske detta inlägg inte var sådär klockrent, jag har redan skrivit fel och snavat på tangenterna etc. Kanske det berodde på att jag bokstavligen hoppade ur sängen och inte hann vakna upp ordentligt? I alla fall ska jag plugga franska nu är det tänkt, jag råkar ha prov imorgon och har jag pluggat något? Nej tror inte det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: