bloggenjosse

En lektion angående mitt och ditt

Kategori: Allmänt

Detta är typ det svåraste en människa kan lära sig. Vad är mitt och vad är ditt? Vart går gränsen? Är det ok att stjäla en handväska från någon för att man gärna vill ha den? Nej. Är det okej att stjäla en bil för att man behöver en? Nej. Men TYDLIGEN är det okej för vissa att stjäla min cykel!! Och nu vill jag ha den tillbaks!! Så snälla gärningsman/kvinna, var vänlig att lämna den där du tog den.

Det var nämligen så att mamma behövde den för hon var sen med att lämna Freddie till skolan, pappa hade tagit bilen och vi har bara en. Så hon hade genat över en skog, och där kunde hon tydligen inte släpa med min mountainbikecykel ironiskt nog så därför lämnade hon den där, eftersom hon skulle vara tillbaks inom fem minuter. Meen ingen cykel fanns kvar när hon kom.

Nu till något roligare: Idag när jag skulle hem från min jättebraiga hopplektion kom bussen (som för tillfället gick varje halvtimma, klockan var nästan nio) och det var ca 150 meter kvar till busshållsplatsen. Men busschaffisen stannade och släppte på mig där jag var :D Äkta gentleman alltså! 

ps, apropå höstbilderna till förra inlägget försöker jag fortfarande fixa dom :/ Ska få upp dom så fort jag kan, för jag antar att alla mina en miljard läsare sitter och rullar tummarna av tristess i väntan på dom..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: