bloggenjosse

I hope you don't mind...

Kategori: Allmänt

Lektionen i geografi idag gick uselt. Vi höll på med skalor (alltså något matterelaterat) och bara för att jag är en före detta naturare trodde läraren att jag var ett geni på skalor. Han började med att säga "jaa du som är naturelev(ursäkta men jag är inte det längre!!) borde ju klara det här superlätt". Men jag fick ju knappt G i matte B så jag är inte så himla bra som han tror.

Så hade vi en fråga, något var 1:10000 centimeter, hur mycket var det i verkligheten? Jag fick verkligen hjärnsläpp och var dessutom jättenervös att göra fel efter hans kommentar. Så jag chansade på 10 meter. När vi så hade genomgång upprepade han frågan, tittade sig omkring lite menande i rummet och stannade på mig.
"Josefine! Vad blir det här?"
Åh. Shit. Herregud. Fan. Jag tittade ömsöm i händerna, ömsöm på katedern, ömsöm upp i taket medan jag sa det otroligt välformulerade och smarta svaret;
"Jag vet inte.."

Kommentarer

  • Danielle säger:

    You made my day!!! :)

    2008-09-10 | 09:31:34

Kommentera inlägget här: