bloggenjosse

Knocking on heavens door

Kategori: Allmänt

Idag hade jag alltså min svenska redovisning, det gick faktiskt okej! Men jag kom på mig själv efteråt att jag lätt krampaktigt hållit i stolen som stod framför katedern, inte bra...

Men dagens stora grej! Idag skulle jag hämta Fredrika (lillasyster. jag hade försovit mig [!] så jag var supersen till hennes dagis, lite dizzy när jag cyklade till hennes SKOLA var det ja.) och när vi var på väg hem mötte vi min storebror som gick och såg lagom snurrig ut. Han skulle till kompisar i stan sa han. Jaha sa jag. YES vrålade jag inombords. När jag kom fram till ytterdörren var jag inte lika glad i hågen, när jag såg att dörren var låst... Nycklar hade jag knappast tänkt att jag behövt ta med hemifrån så jag började genast rabbla upp diverse svordomar (bortvänd från min lillasyster förstås), och efter det började jag fundera på hur jag kunde lösa situationen. Först tittade jag efter extranycklar som man alltid ska ha ute vid sådana här situationer. Men icke i vår familj tydligen. Så jag gick resolut över till grannen och frågade om dom möjligtvis hade ett par nycklar till vårt hus av någon anledning. Nej. Däremot fick jag låna telefonen, så jag ringde ett ilsket samtal till pappa (ingen mobil på mig heller). Han förklarade att det funnits nycklar ute men sedan min brorsa alltid tagit dom nycklarna och lagt in dom när han glömt nycklar så hade pappa inte orkat lägga tillbaka dom ut och därmed hoppats att brorsan skulle låsa sig ute någon gång, så han lärde sig en läxa. Istället fick jag ta skiten!!

Hur som helst. Jag och Freddie gick hem igen, och jag satte mig på trappan och väntade i två minuter. Då blev jag trött på att vänta, så jag cyklade till centrum för att se om pappa fått tag på min utomordentlige, redige storebror. Nej. Jag ringde pappa från en mottagaren-betalar-telefon och åkte därefter hem igen. Sedan gick jag och Freddie till min kompis för att ingen nyckel kom. Och där fick vi middag och hade det jättetrevligt! Tack så jättemycket Lovisa!!<3<3

Vad har jag då mer gjort idag? Jo, jag har fotat. Här kommer lite höstpixx;

DOm kommer snart om min blogg vill börja samarbeta!! :@

Förresten, har ni märkt mina rubriker? Jag har börjat tänka på lite snitsiga rubriker så jag ska försöka välja låttitlar som passar med innehållet i inlägget :D Coolt! Har redan börjat faktiskt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: