bloggenjosse

Titanic

Kategori: Allmänt

Haha Carro JÖ, det här blir du väl glad att höra när jag säger hur otroligt galen jag blivit i historien om Titanic! Jag ska ju redovisa om det sjunkande skeppet på måndag, och har fördjupat mig rejält i allting. Gud så intressant det är och åååååh så sorgligt allting var! Även fast jag vet att det måste varit hemskare än hemskast att vara där skulle jag bara velat ha typ sett skeppet på riktigt eller så...jag vet inte. Men det är verkligen fascinerande. Samtidigt är det synd att den enda nu levande personen från skeppet var två månader när hon åkte med det.

Jag kan inte föreställa mig något värre öde än att vara en av de 1500 personer som var kvar på Titanic efter att livbåtarna tagit slut. Vilken panik, när ljuset släcktes, och hela aktern ställer sig upp i havet för att sedan brytas mitt itu. Och när man flyter i det iskalla havet mitt i natten med tusen andra personer som gör vad som helst för att räddas. När man bara kan vänta på att drunkna.

Jag har typ 12 sidor fakta, och jag har omskrivit det till tre, men har bara kommit till olyckan. Vi ska redovisa inom 3-5 minuter, och på något vis känner jag att jag inte riktigt kommer kunna hålla tidsramen så bra... Men jag kan det bra, och jag kommer nog få bra poäng på entusiasm-sidan!


Titanic när det sjunker. Antagligen ett foto från filmen från 1997 med samma namn.  

Kommentarer

  • Danielle säger:

    På tal om ingenting... jag tänkte titta förbi nån gång här under hösten typ, för min svenska börjar bli ganska finlandism-fylld, alltså inte så bra. Jag märkte det redan på sommaren när jag var i sundsvall och skulle diskutera med några infödingar och fortsatte upprepa "just och just" utan att de förstod ett skit, och insåg först senare att det ju heter "nätt och jämt" på svenska.. XD!



    Men det var så länge sen jag träffade alla in the west, så jag tänkte kolla min kalender, och typ droppa in en helg eller nåt.



    Så vi borde ses relativt snart!!!

    Kram :)

    2008-09-17 | 08:35:39
  • friida säger:

    Okej. Hoppas det gick bra för dig igår =) Själv fortsätter jag idag med samma stil.

    Vad pluggar du?

    2008-09-17 | 14:01:22
    Bloggadress: http://fluga.blogg.se/
  • Sarah säger:

    Dö, skeppet. Dö!

    2008-09-19 | 22:52:57
    Bloggadress: http://saganomsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här: