bloggenjosse

Uppskjutet...

Kategori: Allmänt

Här skulle kommit en lång redogörelse för hur jag stod framför klassen och framförde min MVG-presentation om Titanic, men eftersom jag var way too feg för att redovisa efter nån som babblade om sina töntiga semesterminnen. Men tänk er själva, nån snubbe har pratat om hur kul det var i Spanien att festa, så kommer jag upp som nästa talare. "Den 10 april 1912 seglade ett skepp ut från Southampton.."

När jag red min medryttarhäst idag så red jag ute i skogen först. Det var en så himla läcker solnedgång så det finns inte!! Jag försökte bevara den med min mobil som tyvärr bara har 1.3 megapixelkamera så det ser ut som ketchup utblandat med gräddfil. I alla fall red jag lite i skogen, och plötsligt kände jag hur ena stigbygeln (som sitter fast i sadeln via en rem, som man har foten i) blir längre än den andra.  Så ser jag hur den har knäppts upp bara sådär! Jag fixade den, och samtidigt käkar hästen av lite blad på ett träd. Hela grenen for in i munnen minst. Gud så ovårdat det ser ut om hästen äter när man rider, tänker jag och rycker bort bladverket från honom. Han ser lite sur ut ett tag, men jag är nöjd och vi skrittar iväg. När vi kommit en bit ser jag hur han gör något med huvudet. Då har han gömt lite blad inne i munnen som han nu börjar äta vidare på medan han ser väldigt belåten ut. Sedan red vi ute i mörkret med himlen som tak.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: