bloggenjosse

Min helg

Kategori: Allmänt

Såhär var den:

På lördagen vaknade jag med ett glatt leende klockan halv nio, ehm. .. så åkte jag till stallet för att rida istället för Emelies mamma i hennes grupp. Gick jättebraa. Sen skötte jag min sköthäst Jorina. Sen red jag i min vanliga grupp, hoppning. Jag hade drabbe som jag skulle tävla dagen efter. Gick asbra där med faktiskt. Därefter hade jag 25 minuter på mig innan min buss gick så jag langade in hästen i boxen och sprang till bussen, tog den och åkte med roslagsbanan till vallentuna. Där skötte jag och red min söta medryttarhäst Ulmus (jag mockade, gjorde vatten, hö, mat och släppte in 3 hästar plus red på en och en halv timma). När jag var klar hoppade jag in i lilla duschen som finns på gården, fixade mig och åkte med bussen till Solna där mamma hämtade upp mig och vi åkte till kusin Wilmas kalas. Phu!

Söndagen då? Jag vaknade klockan halv sju, och skulle jobba i stallet en halvtimma senare. Så kom jag på att Ica i mörby inte öppnar förrän klockan sju så jag kunde varken köpa mat eller ta ut pengar till tävlingen samma dag. Som tur var kunde pappa skjutsa mig och hämta ut pengar på en bankomat YES<3 Så jag hann till stallet, där jag jobbade nästan nonstop till klockan tolv då jag var funktionär på tävlingen för att en timma senare hoppa själv. Tyvärr vägrade vi ut oss på näst sista hindret pga mig men jag tyckte ändå att jag red mycket bättre än på förra tävlingen då jag ändå kom runt hela banan. Hemligheten kankse är att rida dåligt dårå? :D Klockan två fortsatte jag jobba till klockan halv fem (vi var snabba så vi blev klara en halvtimma tidigare) och då hämtade familjen upp mig så vi kunde åka till mormor på middag.

Slut på helgen, nu börjar lovet.

Kommentarer

  • Soffi säger:

    Min helg kan sammanfattas med sova, träffa kompisar, baka, ta det lugnt, se Oscarsgalan :D klart!

    2009-02-23 | 20:52:25
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: