bloggenjosse

update

Kategori: Allmänt

Lördagen var så sjukt stressig så det är inte sant(i vilket fall förmiddagen). Såhär var den, i kronologisk ordning:

Vaknade med ett huj eftersom jag skulle upp och jobba. Ser på klockan att hon är ett på natten, så jag hade alltså bara sovit en timma. Heh lite för taggad kanske. Back to sleep! Vaknade sen igen halv sju typ och masade mig iväg till stallet. Jobbade med diverse grejer, typ fixa hö, mat åt hästarna, släppa ut och in i hagarna, mocka och sopa och borsta och sånt. Asså det var stört kul! JAg vill tillbaks liksom! Det var så himla mysigt att sådär tidigt på morgonen gå i en krispigt kylig lördagsmorgon (någorlunda pigg) medan det ljusnade och månen hängde som en fin banan i himlen och hoppsa in i stallet och ba Happy valentines day pållarna! Kom dock fem minuter sent, inte okej om man är stalljobbare! I vilket fall ska jag fixa att jag blir reservare så jag hoppar in för andra. Asbra! Jag får jobba med en rolig grej+pengar+lite exercise tillåmed! Hallelujah!

I alla fall fortsatte lördagen med att jag red (blev lite stressigt eftersom jag sopade stallgången tills det var 10 min innan min lektion började, men fick hjälp som tur var) och det gick bra. Sen hade jag suuperstressigt för min lärare drog ut på tiden (kul i vanliga fall) och pappa skulle hämta mig kvart över ett, fem över ett ledde jag in hästen i stallet igen. Fick mer hjälp av snälla människor så jag kunde springa iväg och duscha i omklädningsrummet, sedan langa på mig klänning, sen langa tillbaks ridsakerna i usek-rummet, sen hämta grejerna och åka med familjen itll min gudmor i gästrikland två timmar bort. Phu!

Det var jättemysigt iaf, winter wonderland där uppe fortfarande vilket blev jättefint idag när det dessutom var soligt så snön glittrade. Meen när kusinerna är in da farmorhouse slutar det oftast med crash på playstation heh.

Imorrn ska jag göra svenskanovell, och det ska vara en spännande, fantasifull med budskap om framtiden (det sista hittade jag på. typ). Någon av novellerna väljs ut av läraren till en contest (bara i danderyd tror jag heh) och vinnaren får 10 000 spänn!! Fatta! Det måste vara ödet. Jag är pank. Och har chans till 10 000 laxar. Alltså detta är för bra. Nu ska jag bara hitta på något att skriva om så går jag in och vinner imorrn. Det finns inget annat alternativ.

Dessutom har jag ångest för nu kommer en NY vecka där jag inte vet vad jag ska ha på mig. Detta börjar bli löjligt, det är inget med kompisar eller skolan att göra utan vad jag ska ha på mig för kläder. Har använt samma kläder femtio gånger på raken känns det som. Kankse att jag kan bli typ chanels ansikte utåt (heh) och få låna kläder att ha och upprepa till alla som frågar "jaaa det ÄR chanel" och sedan lämna tillbaka. Skulle lösa allt. Plus att jag vinner novelltävlingen. Tills dess ska jag leva på pantburkar och stalljobb. Och sommaren ska vi inte tala om fuck jag måste ha pengar dit! Aja den dagen den sorgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: