bloggenjosse

Alltid dessa slantar...

Kategori: Allmänt

Jag har ett SÅ stort problem. Mina pengar är slut. Och då menar jag HELT slut. I min plånbok har jag exakt 14 kronor och femtio öre kvar, plus massor av gamla femtioöringar. Och några gamla finska mark. På mitt konto har jag exakt 68 kronor och 79 öre kvar. Min mamma vägrar betala in mitt studiebidrag av någon konstig anledning (nåt om att min ridning var för dyr) och jag har såååå mycket grejer att köpa! Tur då att pappa köpte mitt sl-kort idag, vars pris har chockhöjts med typ en miljard kronor. Så finns det människor som kan vältra sig i pengar och till och med köper typ jätteonödiga grejer som nötknäppare eller ost. Därför tänkte jag att om alla hjälper till att besöka min blogg jättemycket kanske jag kan ta betalt i annonsintäkter och på så vis får jag jättemycket pengar! Är det inte en bra idé så säg? Andra idéer jag har;
- Panta burkar
- Gå ut med hundar (hund, nån?)
- Passa barn (om jag frågar om jag får betalt för att hämta Freddie lackar mamma ur)
- Tigga på gatan (min sista utväg)
- Generösa bidrag av folk

Det här går pengarna till:
- Mycket livsnödvändiga prylar, såsom: smink, kläder, skor (ärligt jag har typ bara ett par stövlar!)
- Betalning av Coldplaybiljetten som var sviiiiiindyr
- Utlandsresan i sommar
- Konto för Oanade Utgifter

Så sätt igång folks! Show me some lööv även fast julen är slut och vi har en tuung finanskris över oss.  Snart är det alla <3 -dag! ;)

Kommentarer

  • Soffi säger:

    sv: Nej det är bara för att jag har lust att skriva en recension :D



    Vad är Oanade Utgifter förresten? :P

    2009-01-07 | 22:35:51
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/
  • Lovisa säger:

    Hej! Alltså jag vet, köpte mitt Sl-kort igår och det är ju sjukt dyrt! Jag fick grundkortet av skolan, och uppgraderade och fick betala 770 spänn!!! Herregud, och för vadå? Åka efter 7 och på helger. Allt som allt typ 1500 kronor. Vad snålt! Men som tur är betalar mamma :)

    2009-01-10 | 15:51:03
  • Carro säger:

    Get a job, hon

    2009-01-19 | 06:34:42
    Bloggadress: http://hallonpaitalienska.blogg.se/
  • Carro säger:

    Get a job, hon

    2009-01-19 | 06:35:50
    Bloggadress: http://hallonpaitalienska.blogg.se/
  • Arandur säger:

    Hoppas du får en bra dag :)

    Kolla gärna in min fotoblogg.

    Följ den gärna med bloglovin.

    2009-01-19 | 06:38:46
    Bloggadress: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här: