bloggenjosse

ice ice baby

Kategori: Allmänt

Det är så inihelvetes halt ute så det finns inte! Jag skulle gå till bussen (på väg till stallet för att tävla) och när jag var på väg så fanns en isfläck(jag trodde inte det var så halt där) som jag halkade på och landade nånstans på mitt ben. Fatta, jag halkade! Som en tant! Jag borde köpa isdubbar att ha under fötterna och oja mig över dåligt grusade vägar, dåliga tider och att allt var bättre förr. Om jag inte redan gör det! Vilken insikt va! Anyways blev jag mest chockad över min halkning, det var ju inte så att det gjorde speciellt ont utan jag kom snabbt upp på benen (dock var jag väldigt blöt, det är ju vattenlager ovanpå den satans isen).

Till stallet finns en lång grusbacke (alltså typ en stig, inte någon vanlig väg) som lutar väldigt mycket. Givetvis är denna helt istäckt. Med ett obligatoriskt vattentäcke över sig. Slippery when wet tänkte isen. I alla fall så skulle jag givetvis ta mig uppför denna vilket var stört omöjligt. Man kunde absolut inte gå på isen eftersom det är både brant och jättehalt så jag fick typ gå jättemycket på kanten och hålla i mig i hagstaketet. Men så finns det ställen där det växer taggiga buskar över staketet så man inte kan hålla i det. Detta fick jag erfara på väg hem (när jag dessutom hade bråttom till bussen). Så jag gick tantigt som sig bör (myrsteg) tills taggbuskarna kom. På det här stället lutade backen väldigt mycket dessutom. Så jag hoppade till en sten mitt i isbacken, och började snabbt kalkylera en färdväg. För att inte riskera något satte jag på mig ridhjälmen (om man ramlar) och påbörjade min färd nedåt. Det gick faktiskt helt okej, jag fick gå tillbaka vissa gånger och fundera ut ny rutt men när jag väl kom igång och var nere för backen kunde jag i alla fall gå på lite. Men då kom bussen och åkte förbi mig. Satans busschafför som inte såg mig flaxandes och springandes.

Usch jag känner mig jätte egocentrisk, jag har typ inte skrivit något om omvärlden, bara mig själv! Men Barack Obama blev faktiskt president jö i tisdags! Jag och Freddie såg hela ceremonin, även om Freddie blev sur för att jag inte ville översätta vad han sa. 
 
No drama obama!

Vad händer nu i veckan dårå? Hm nu ska vi se här.. mamma fyller år på onsdag.. jag har dressyrtävling på söndag, och jag har fått ont i halsen nu känner jag. Hoppas jag är sjuk imorrn. Alltså det är vissa dagar man vill vara sjuk på och vissa inte. Typ måndagar är perfekta, dom är långa (sen min sovmorgon till ett togs bort och jag nu börjar elva-daamn) eller typ onsdag torsdag. Tisdagar rider jag ulmus och är jag hemma får jag inte rida (jävla sär regel!), och på fredagar är jag i stallet. Samtidigt är det jättejobbigt att vara i skolan när man har asont i halsen och är rödflammig och snuvig och mår allmänt dålig.. hm.

Förresten, jag är just nu på season four på south park (har sett nästan alla avsnitt från säsong ett och framåt dock under ganska lång period heh) och jag har märkt en sak! Att deras skol-councelor, Mr Mackey inte säger mmkay lika mycket nu! Varför?! :( aja det kommer nog längre fram. Hooppas<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: