bloggenjosse

Work of art

Kategori: Allmänt

Vintertid går det bra att dölja bakom jeans eller tjocka strumpbyxor. Då får man fuska. Det gör jag också, lat som jag är. Men på sommaren. När man går runt i shorts, kjolar eller klänningar bara funkar det inte med håriga ben. Så idag tog jag tag i det som måste göras lite då och då. Dagen till ära hade jag en rätt nyinköpt sprayhårborttagningsmedel. Nej det är inte något jag är obekant med, men det är fan bökigt. Något man inte tänker på i affären.

Såhär; jag hade precis sprungit 6 km och tänkte därmed kombinera duschningen med denna apparat. När jag öppnar flaskan möts jag av mögel. Alltså, beskrivningen (som egentligen bara säger att krämen ska ligga på max 6 minuter och att det är oätbart) som jag knögglat in i locket vid brist av annan plats hade möglat i locket.
"Jaja reglerna kan jag väl" tänkte jag. Så var det bara att börja. Jag började att spreja på benen och ungefär precis när jag var klar ryckte det i dörren (den var ju låst) och Freddie pep utanför att hon vill borsta tänderna. Jag öppnade dörren, langade ut hennes saker och låste snabbt. Då upptäckte jag att jag haft på krämen tre minuter. Hm okej tänkte jag, bara att kolla om det funkar då. Jag drog med den där hyveln-utan-rakblad-och-som-gör-att-man-slipper-skära-sig men såg bara vitt skum. Eh?

Jag drog hårdare och såg ett hårstrå nästa gång. Ye! Så jag tog i för kung och fosterland tills allt lödder var borta. Då hade jag ben 2 kvar och nu hade sju minuter gått. Shit! Den här gången drog jag frenetiskt "hyveln" över benet för att få bort löddret innan benet blev bortfrätt eller vilka hemskheter som nu krämen orsakar efter sex minuter. Löddret skvätte över golvet så när jag skulle spola av "hyveln" i handfatet var det halt som en isbana. Och jag har aldrig varit bra på skridskor.

Förresten har jag shoppat väldigt mycket på sistone. Så nu har jag 900 kronor istället för 4000 kronor. Men jag räknar med att studiebidraget kommer närsomhelst....

Sen förstår jag inte, min käre storebror Marcus ryckte in i lumpen den 27e juli, inte alltför saknad av mig. Borta i ett år då! :D Men nu när jag kommer hem idag så sitter han där vid köksbordet, utsvulten och väntandes på att få nån sorts mat serverad. Man får tydligen permissioner från det där jävla stället. Asså! Bara att tacka och ta emot då.



Fotade några Solnahästar på bete idag, fast den här tillhörde nånannanstans :p
Fixade lite i photoshop, den var nämligen inte naturligt svartvit.

Kommentarer

  • Soffi säger:

    sv: Äsch, vadå snea ögon? Du vet att Mexiko ligger i Sydamerika o inte i Asien va? :P



    Skönt för Marcus att slippa dig förresten :D haha!

    2009-08-02 | 21:08:53
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/
  • Soffi säger:

    sv: Äsch, vadå snea ögon? Du vet att Mexiko ligger i Sydamerika o inte i Asien va? :P



    Skönt för Marcus att slippa dig förresten :D haha!

    2009-08-02 | 21:09:02
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: