bloggenjosse

jag blir förbryllad

Kategori: Allmänt

så idag hade jag min redovisning alltså. GUD så nervös jag var! Helt sjukt varför jag var det, jag har ju redovisat typ asmånga gånger men ändå blir jag lika nervös, kan inte andas normalt, darrar och blir uppstressad. Jag försöker jämt tänka att "men det är ju ingenting, jag ska bara prata inför klassen på någonting och sen bara glömma det". Jag kanske blir lite mer nervös när jag inte till 100% kommer ihåg texten, så det kan väl vara därför. I alla fall, under dagens redovisning hade jag typ världens bästa inledning och avslutnign tyckte jag;

Inledning (jag skulle alltså prata om två länder i latinamerika, mina var venezuela och belize):
Fattigdom, kriser och politiska oroligheter är saker som sammanfattar historian för de länder jag arbetat om, nämligen Belize och Venezuela. Bägge har varit spanska kolonier varav Belize fick sin självständighet relativt sent. Men vad har egentligen hänt i landet under åren?

Avslut:
...så förhoppningsvis kan man sammanfatta dessa länders framtid med ord som hopp, rättvisa och fred (kom inte på bättre ord för tillfället).

Ja det var väl bra? men vad sa jag på framträdandet?? På avslutet lät det typ såhär;
Fult avslut;
.... så ja. Ehm (juste) förhoppningsvis kan man alltså sammanfatta...ehm... ländernas historian...nej jag menar framtid, med ord som ...hopp rättvisa och fred. Ja!

Asså! Jag måste lära mig att hålla huvudet kallt i sådana situationer! Banne mig.

Och idag var det våffeldagen vilket jag minsann tog fasta på. HEhe. För övrigt har jag idag faktiskt ägnat mig åt svårare matematiska problem, typ det här;
Jag funderade på Fredrika som fyller sju imorrn, min lillasyster alltså. Att hon fyller ju sju som sagt, och då har hon ju levt sju år av sitt liv (låter helt rimligt va) medan jag för sju år sedan var fjorton, tänkte jag först. Nej tänkte jag sen för i såfall skulle jag ju vara 21 år idag. Hm hur kunde jag komma fram till det tänkte jag sen? Sedan kommer jag inte ihåg mer(just typiskt när man räknar svårare matte alltså all fakta bara försvinner!) Men det var nåt att om man la på fyra år så blev jag 21 eller vad det var. Fast jag vet inte vart jag fick fyra år ifrån. Jaja.
Så nu vet ni lite hur jag resonerar!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ne min lilla jossan;/

    hur går det med att hålla uppdaterat?

    2009-03-30 | 20:45:04
  • Josephine säger:

    LOL.



    Tänk på ett lejon som somnar! Det funkar. Jag lovar. Jag pallar inte förklara varför bara...

    2009-03-30 | 22:53:11
    Bloggadress: http://queerheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här: