bloggenjosse

Once a Kalle Anka läsare, always a Kalle Anka läsare

Kategori: Allmänt

Det mysigaste jag kommit på för tillfället är detta:


Jag sitter vid köksbordet med massor av knäckebröd, vatten elelr mjölk och läser Kalle Anka! Inte serietidningarna utan de riktiga nördvarianterna, alltså de av serieskaparna Carl Barks och Don Rosa. Ett album jag precis läst klart heter "Carl Barks bästa" och är ett urval av alla de serier han skapade. Visste ni att det var Barks som skapade t ex Joakim von Anka, von Pluring, Björnligan och alla de där? Coolish! Men nu har jag iallafall läst ut den så nu har jag börjat på en favorit i repris(jag har ju läst dessa samlingsalbum otaliga gånger) nämligen Don Rosas verk "Joakim von Ankas liv". Den är så otroligt bra, jätteskickligt berättad och väldigt detaljrik! Det är jättemys att sitta där, knapra på knäckebröd och studera serieruta för serieruta där man beundrar den berättelseglädje och detaljrikhet som finns samtidigt som man ibland viftar bort några knäckebrödssmulor! Try it yourself! Dessutom är den lite sorglig ibland tycker jag, men som sagt väldigt bra berättad, så LÄS DOM om ni har möjlighet! Eller kom hem till mig och gör det ;D



Bildcollage av Don Rosa, gjord enbart till den här bloggen. Närå skoja hehe men som ni ser är unge Joakim von Anka i mitten med omgärdande bilder ur hans liv. Mycket spännande liv må jag säga! Jag ska också vara lika äventyrlig typ! Och lika rik!!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Åh, don rosa? Var är "d.u.c.k" då? :P

    2009-03-21 | 20:45:28
    Bloggadress: http://emahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här: