bloggenjosse

jag vill knarkaaaaa

Kategori: Allmänt

eller tja, kanske inte starta off så radikalt men jag bara känner hur jag vill slå mig ut ur min jättetråkiga fyrkant av vardag. Jag vill göra som i Billy (Gyllene Tiderlåten) där dom bara åker till stationen och köper en enkelbiljett ner till Europa. Jag vill lämna detta. Jag vill åka någonannanstans.  Jag vill uppleva världen. Jag vill ha sommar.

Vad ska jag göra i sommar? Vad ska jag göra i höst, nästa vår, i resten av mitt liv? Jag fick min studentmössa idag, och helt plötsligt är världen ett enda frågetecken för att verkligheten är så nära. Om mindre än två månader är jag utanför min bubbla av trygghet och står på egna ben. Och det kommer vara så mycket beslut att fatta. Åh jösses.

Här skulle vart en bild på min nya studentmössa men eftersom jag ser ut som ett nervvrak, osminkad och trött som man är så ville jag inte chockera någon. Sedan dog kamerabatteriet så jag fixar bild imorrn. Cant wait!

Och Billy ringde mig, tidigt en morgon och fråga om jag skulle hänga med. Jag fråga vart och han svara bort och vi drog till domus, han fick ut sin lön. Jag ringde min mamma och sa, jag sticker nu. Vi hängde på första tåget som stod inne på stationen. Två enkla biljetter, till malmö central och Billy sa, du fattar vad det handlar om?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: