bloggenjosse

Öppet brev till Skansenredaktionen:

Kategori: Allmänt

Kära Skansen,

Jag har förstått att ni under en lång (väldigt lång) tid nu haft besök av en massa exotiska åttafotade äckliga insekter, så kallade spindlar. Man har kunnat gå till ert skansenakvarie om man frivilligt velat se på dessa varelser, annars har de för oss övriga befunnit sig på tryggt avstånd bakom inglasade burar. Så långt allt väl.

Dock har ni även haft en mindre reklamkampanj för spektaklet. En kampanj som figurerat i de flesta stora nyhetstidningar, speciellt inför helgen. Kampanjen har bestått i en bild på en stackars pojke med flera groteska stora kryp på pojkens huvud respektive ansikte. För oss med relativt svår spindelfobi blir detta en smärre chock varje gång denna bild fläks upp från tidningen. Jag har spillt ut många koppar te i chocken av att se denna annons. Visst kan jag hoppa över bilden. Men när jag inte vet vilken fucking sida annonsen är på blir varje bläddertag som klimax i en skräckfilm, innan man antingen kan rygga tillbaka eller dra en lättnadens suck. Och ja jag vill fortsätta läsa tidningen!

Så klart att Skansen ska få göra reklam för deras nya attraktion! Spindelintresserade måste ju få ha sitt roliga också. Men nu har denna reklamkampanj gått ett bra tag. Spindlarna måste väl längta hem till sina spindelägg och nät och gummiträd och allt de har i regnskogen.

Därför kära Skansen hoppas jag att ni kan göra mig och alla spindelfobiker som tycker som jag en stor tjänst och genast avsluta er reklamkampanj, så man i alla fall slipper se på bilderna på de små monstrena. Tills spindlarna är borta från Skansen håller jag mig på behörigt avstånd därifrån.

Med vänlig hälsning
Josefine 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: