bloggenjosse

svenska filmer goes hollywood

Kategori: Allmänt

Det är så coolt tycker jag! Jag är inte säker på vilken film som kommer filmatiseras först, men det gäller Millennium-serien, där man pratar om Kristen Stewart eller Carey Mulligan i rollen som Lisbeth Salander. Båda vill tydligen ha rollen, och jag kan inte riktigt tänka mig vem som skulle passa bäst...hmm

Image and video hosting by TinyPic Sedan har vi den film jag är mest spänd att se (gud har inte ens sett svenska versionen, shame on me..) Image and video hosting by TinyPic Chloë Moretz ska spela vampyrflickan Eli i Låt den rätta komma in, eller som den engelska titeln blir "Let the right one in", men jag har för mig att dom skulle förkorta titeln ännu mer. I vilket fall trodde Chloë helt riktigt att den här rollen skulle bli annorlunda än typ Twilightvampyrer eftersom denna är "mörkare och mer djup". Hoppas hon har koll på att (spoiler) Eli inte riktigt är en tjej heller. Image and video hosting by TinyPic Sedan har vi Zac Efron som eventuellt ska spela JW i en hollywoodsk version av "Snabba Cash". Vilken invasion vi fått av svensk film va?!

Kommentarer

  • Arga Carrooooooooo säger:

    Kristen Stewart får fanimej INTE spela Lisbeth!!! Hon har ju för fan bara ett tonläge och ansiktsuttryck den jäveln. Dessutom är hon ju bara 20 år den lilla barnrumpan. Den enda som kan göra Lisbeth är Noomi så det så! Fattar inte varför de alltid ska göras i en engelsk version, varför kan kan inte amerikanerna läs text? De vill bara tjäna pengar de som har filmrättigheterna! Tänk om den som blir mest ihågkommen som Lisbeth blir Kristen Stewart! Det skulle ju för fan vara en skandal! Nä den svenska versionen ska det va. Amerikanerna kan go fuck themselves.

    2010-04-11 | 19:07:37

Kommentera inlägget här: