bloggenjosse

Vart tog våren vägen?

Kategori: Allmänt

Såhär, vi har ju haft en låång vinter. Den avslutades väl någongång i mars kan jag tänka mig? Förra årets vinter hann knappt bli vinter förrän det blev vår. Och det föll ingen snö heller.

I år har det dock fallit mycket snö vilket jag tror de flesta kommer ihåg, om jag säger SL+snö t ex...?

Men var bövlen tog våren vägen..? Vid det här laget hade alla träd fått löv förra året, påskliljorna hade redan vissnat, det var varmt och solen sken för jämnan. Visserligen har vi i år haft en kort sejour av solen, men det tycks finnas något underligt samband med en viss vulkan eftersom ungefär då försvann solen, det blev grått och molnigt och det började snöa, regna och vara snorkallt. Kan ju visa med bilder om ni inte fattar

från april 2009






från april 2010





Typ vinter! :/ Jag fattar inte varför någon tidning eller så har tagit upp detta! Ett ämne av stor vikt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: