bloggenjosse

A new sun is rising

Kategori: Allmänt

Idag bloggen, kommer mitt liv att vändas helt om. Idag kommer min vita fattigmånad (well okej, gråa då) av sinade slantar, tunna plånböcker, liv på konserver (en dag) vara över!! Idag bloggen, ska jag passa barn.

Jag kan ju gå igenom de magiska faktum som barnpassning innebär:

- Relativt lätt jobb som innehåller kreativ stimulans för hjärnan typ rita, kolla på tv, läsa bok. Leker barnen själva innebär det att man kan sitta och slöa, slöus slöus.

- Familjen erbjuder en att ta del av husets faciliteter precis som om man vore en familjemedlem själv.

- PENGAR DIREKT I FICKAN.

Favoritqoutes från förra gången:
(jag stegar fram till tvillingarna jag passar) "Åh hej Clara! Å hej Tilde!"
Pappan: "Eh, det är tvärtom"

(jag sovandes i soffan vid ett på natten när familjen kommer hem)
"tjoho josefine, sover du?"
(jag yrvaken) "mnäääe---"

Nu måste jag klä på mig innan jag blir sen (regel nr ett, var inte sen då får du inte lika mycket betalt)

VAFAN nu spöregnar det! Jag som ska cykla!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: