bloggenjosse

jag har mina dagar

Kategori: Allmänt

ska strax sova. Just nu har jag ägnat tio minuter åt att halvhjärtat jaga en hoppspindel (eller harkranka eller vad det jävla äcklet kallas), halvhjärtat eftersom jag känner mig jagaf själv av den. Jag ser rörelser i ögonvrån varannan sekund och känner mig paranoid, mår illa och hallucinerar. Fan!

Dessutom är det höst nu. Eller, tja snart i alla fall. Den är på ingång. Och vad betyder höst för min del? Joo, på hösten blir det kallt=alla ÄCKLIGA JÄVLA husspindlar tror att mitt rum är allmän inkvartering att husera i när de helst har lust!! De sätter sig på min vägg och ger mig panikångest ungefär hela tiden. Fast ska man tro statistiken kommer de inte krypa in i mitt rum iår eftersom de är 2010, och jag har bara märkt av dem 2007 och 2009. Fast å andra sidan, vad bryr sig väl husspindlar om statistik? De kanske känner för att plinga in ett jämnt årtal bara för att jävlas eftersom jag inte är beredd på dem då. Å det skulle vara precis likt dom.

Annars mår jag illa. Vet inte om det är något bestående från onsdagens strapatser, för jag har haft en fläkt av illamående sen dess. Vad jag däremot vet är att jag aldrig mer tänker svepa två glas rödvin efter allt de jag drack innan. Man spyr bara då. Två gånger dessutom.

Aha! Det är därför alla harcranks kommer in i mitt rum! Fönstereländet står på vidgavel, god damn it!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: