bloggenjosse

hungrig-får-inte-äta-måste-smal

Kategori: Allmänt

haha. Vi har glöggfest här. Eller snarare: Mamma har en chic tillställning med massa Danderydsdamer och en smyckeskvinna som säljer saker och hon (och jag) har bakat massa. Man kan äta massa här. Det finns tårtor, cheesecake, pepparkakor, dadlar och godis. Jag har inte ätit något nyttigt på hela dagen (två koppar choklad och provsmakat smet) så därför känner jag att en rotfruktssoppa eller dyl. borde sitta rätt fint nu. Men eftersom alla chica tanter ockuperat köket och jag inte känner att det är läge för att börja hacka grönsaker just då kan jag inte äta något. Eller det är klart, jag kan hugga in på allt godis som finns där. Det säger snubben på min ena axel att jag kan göra. Den andra håller inte med. Han tycker jag kan sitta här med rivande hunger (inte riktigt) och göra allt jag måste göra på datorn. Mamma tycker jag kan äta dadlar med bacon på. Det är typ det matigaste och nyttigaste jag kan få i mig just nu. Återkommer med full rapport om läget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: