bloggenjosse

Introducerad!

Kategori: Allmänt

Igår var jag alltså på introkursen! Började med att åka till Enskede Gård, tåghållplatsen alltså. Ja, det finns ett place som heter så! Så är jag framme. Man kunde gå åt två håll, bägge hållen ledde till mörka stigar i små bostadsområden. Fan. Varför hade jag inte kollat upp hur man skulle gå innan? "Gå 1300m till Byängsgränd, Årsta" stod det på sl:s hemsida och jag borde förstås fattat att det inte fanns en gyllene medelväg rakt till mitt ställe. Inte ens en sabla skylt! Så jag chansade, och gick efter alla andra. Det brukar gå bra. Gick genom en stor park och fick halvtpanik över att jag gått fel, tills jag såg ett industriområde typ. Bingo! För säkerhetsskull ringde jag pappa som kunde kolla karta på nätet. Jag gick nämligen förbi en ridskola (?) och det var inte så tydligt skyltat. Men jag följde min intuition och medan pappa hm:ade i luren och frågade om jag gått förbi nån rackethall så klev jag in på posten. Han höll på att fortsätta fråga och hm:a medan jag stod och blev inskriven, så tillslut gick jag ut en kortis och förklarade att jag hittat, att jag gått in i en stor byggnad med massa postmärken på. "Hmmm ja men har du kommit till Byängsgränd än då?"

Alltså det var rätt dåligt skött, för för det första fanns inte ens mitt namn (och flera andras) på listan, "arbetsledarna" hade ingen koll på att reserver (bla jag) skulle vara där, och jag visste inte ens om det var Academic Work-gruppen eller några andra för ingen presenterade sig utan en tjej med lista satt i mitten knäpptyst och väntade på att man skulle säga sitt namn till henne. Sen gick vi  upp till en "aula", litet klassrum typ och där fick vi vänta i ca tio min. Alla var tysta. Jag hittade något kul i den situationen så jag snörvlade och fnissade om vartannat. Man har inte roligare än man gör sig! Men jag tyckte det var så kul, jag tänkte på stela vuxna människor som bara ville att allt skulle sätta igång och inte ville se på en stel powerpointbild där det stod VÄLKOMMEN i grälla färger och en bild på Posten med inklistrade ClipArt-julgranar.

Genomgången var informativ, hehe vill typ inte jobba där längre. Det verkar assvårt! Man måste ha koll på hundra grejer, sortera 1000 brev/timma och endast ha 1 fel/1000 brev! Å andra sidan kanske det inte är svårt om man verkligen kollar sig men tänk om man är lite halvtrött och gör fel! Och i början speciellt, jag tycker inte jag fick så praktisk info om exakt HUR en brevsortering går till.

Sen skulle jag prata med "arbetsledarna" om när jag egentligen ska jobba, som hade ungefär lika mycket koll som jag. Så jag sitter nu bara och väntar på att dom ringer så hoppar jag in. Eventuellt ikväll, men det vet jag inte än!

När jag åkte hem hade jag sällskap av en tjej som var hur fäshion som helst. Även fast hon inte fixat till sig så var hon sådär slarvigt tillfixad och så vill jag OCKSÅ kunna se ut :( Hon hade jättecoolt kort lockigt Marilyn Monroe-hår (i brunt) och sval personlighet. Typ Greta Garbo. Hon och jag hade dock lite olika åsikter ang "arbetsledarna". Jag började med att  hehe:a lite, typ "Hehe, ja dom där arbetsledarna verkar ju inte så bra."
Hon: "Vadårå?"
Jag: (något förvånad) "Jaaa, alltså dom hade ju inte så mycket koll"
Hon: "Men dom var snälla"
Jag: "Jaa. Jaja ja det är klart. (tystare) men det vore ju kul om dom hade lite mer koll än mig..."
Hon: ...

Men sen pratade vi om foto och hon hade samma kamera som mig och allt var fridofröjd. Sen åkte jag hem och sov. Och nu ska jag ut med hunden Z och tjäna mer pengar. Har typ tjänat 800 spänn på en vecka på alla strögrejer jag har. Tjoho!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: