bloggenjosse

Guldsemla! :D

Kategori: Allmänt

Ja för hallå han tog ju OS GULD!!! Björn Ferry! Fan vad bra han är! Jag höll på och lät semlorna svalna, och medan de gjorde det hade jag radion på (radiosporten såhär i OS-tider) och hörde att männens skidskytte kommit igång precis. Så jag satte på TVn. Och fastnade. För gud så spännande det var! Ferry kom ut som åtta, och kravlade sig uppåt, och för varje skott han träffade hoppade jag till och vrålade "ja och så en till!!". Sen var det så sjuuukt spännande när fransmannen OCH normannen bommat så Ferry hoppade upp till andraplats. Franskillen var fortfarande i topp, men Ferry var hack i häl och när de körde sista stående bommar först fransen på första. Jag är i extas. Så bommar Ferry på näst sista tror jag. Och mitt glädjetjut ebbar ut. Och nu typ skidar jag med kroppen för att hjälpa honom på traven (det verkar ju ha hjälpt rätt bra ;) )

Och så var han ikapp och ledde och helt plötsligt var han 20 sekunder före en österrikare och fransen var trea och jag bara lät tanken sjunka in; OS-guld. För andra dan i rad. Jag såg det nästan som mig själv som skejtade där, de sista klämtande metrarna innan mål.

Fuck vad det var spännande!

Så sen gjorde jag en semla för att fira. Dom hade ju hunnit svalna. Så här är årets bidrag (samt jämförelse med 2009 års semla, utan kardemumma i sin deg)


2009 års semla. Tja. 3+. Sofia var med och hjälpte till, jag vet inte om det var hennes förtjänst att den blev såhär bra eller otjänst att den blev så dålig :p Man kan se det från två håll. Den blev väldigt ful iaf, blek, vääldigt hembakt look med blaskig grädde som rinner ut. Bullen var helt ok men som sagt ingen kardemumma utan jag slängde bara på lite som hastigast tillsammans med mandelmassan :p


2010 års semla! Mjaa lite förbättring huh? Snyggare design, fastare grädde, ett försök till att spritsa den (jag klippte stjärnformad 1mm bred öppning i en plastpåse men den ville sig inte. Ska nog klippa större hål nästa gång). Godhet: Ej smakat. men jag tror den smakar gott. 5+! En äkta guldsemla!



Här har vi Ferry ju!


OS guuuld Os guuuld OS guld OS guld OS guuuld

Kommentarer

  • Soffi säger:

    Här är man snäll o ska kolla dina uppdateringar, men vad är det jag ser?! Någon som klagar på mina fantastiska bakningsskills? :O



    Vad händer i världen, Josse? :(

    2010-02-17 | 21:08:39
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: