bloggenjosse

Jag är OS-nörd

Kategori: Allmänt

Gud OS är helt sjukt spännande! Jag har blivit OS-nörd tror jag! Igår lyssnade jag på curlingen omväxlat med ishockeyn halv tre på natten :p Det var dom som växlade sporter på radion alltså. I curlingen hörde jag hur Tyskland sopade sig så Sverige vann även fast tyskarna hade sista stenen (det ska tydligen vara bra att ha sista stenen har jag förstått) och hur någon på D i sveriges hockeylag gjorde en ful tackling mot nackområdet så han fick tio minuters personligstrafftid. Jag somnade ju lite av och till och vaknade till då jag hörde hur kommentatorn ba MÅÅL (1-0) och sedan lite senare hur dom spelade Waterloo i arenan, och sedan halvsov jag när jag hörde att det blev 2-0. Jag tror det blev det, kanske drömde? :p Ja, sen pallade jag inte mer utan somnade. Och nu i skolan sände dom matchen i repris i cafeterian, så jag stod storögt och såg allt jag hört igår liksom.

Och idag är det herrcurling, skidskytte(Björn Ferry och Helena Jonsson, jösses! Fast jag tror inte man kan hoppas på för mycket, ett guld för Ferry kanske bara var ren lyckträff? Inte för att han inte är bra men man kan ju inte prestera bäst hela tiden. Får han guld blir jag väääldigt impad dock!!), storslalom (hoppas Anja kan vara med, hon var tydligen inte så allvarligt skadad som de befarat men hon ska ju absolut inte stressa att starta) och nånting mer. Så OM JAG PLUGGAR BRA NU kan jag få se skidskyttet klockan sju ikväll. Bara om jag pluggar bra. Kom på igår att jag ska lämna in en naturkunskapslabb imorrn också, yay.

Förresten har jag typ blivit sjuk :( Eller asså jag känner hur jag är helt matt, ont i huvudet, snuvig och börjar få ont i halsen även om det inte känns så mycket just nu. Man känner ju att den är på g, förkylningen alltså. Men jag ska till skolan imorrn och skriva prov, och  jag ska fan ha MVG utan att jag pluggat och jag ska fan rida bra i hoppgruppen imorrn och allt sånt. Basta!



Den här låten är så ägig, väldigt melankolisk och så men otroligt bra

Kommentarer


Kommentera inlägget här: