bloggenjosse

jag vill gå på bio

Kategori: Allmänt

Det var SÅ länge sedan jag var på bio. Vad såg jag senast? Var det Harry Potter 3? Hehe nej men det var typ... gud vilken var det? Haha ja det kanske var Harry Potter 6 som var senaste då? Nu framstår jag som världens Potterfan och det är jag nästan men filmerna tycker jag inte är speciellt lyckade, det är bara att man inte haft tid till att se nån annan :( Jag har haft SÅ mycket hela 3an, har det inte varit skola så har det varit stallet. Så nu tänkte jag upprepa det jag gjorde för nåt halvår sedan med en lista på filmer jag vill se PÅ BIO. Det roliga är att jag missat typ hela 3D-vågen så det kommer kännas som en resa in i framtiden nästa gång jag går på bio. Okej här är listan:




*
Alice in wonderland
premiär 3/3 Den här ville jag se så fort jag fick se trailern för ett halvår sedan. Alice i underlandet är helt trippad och jag älskar det. Tim Burtons filmer äger. Johnny Depp är kung. Så det är bara för mig att BOKA IN ett datum och se denna film!!



* Avatar
Premiär för länge sen Åh ja jag vet jag är så hopplöst efter! Men denna film har jag fattat att man absolut ska se på bio och i 3D. Så jag MÅSTE pallra mig iväg och se den för alla säger att den är helt jättebra! Vad jag förstår handlar den om blå gubbar och vackra vyer men eftersom James Cameron regisserar måste den ju vara awesome, för jag älskar Titanic. Okej för att det är helt olika filmer men...


* New Moon
Premiär för...går den fortfarande på bio?? Hehe, ja jag hatar filmen pga trailern eftersom jag inte tycker den verkar lovande där men vadå eftersom jag gillar böckerna så måste jag ju se filmerna ffs. Sen om jag hinner se denna (som är min favvobok av alla i serien) på bio eller ser den hemma blir ju spännande att se


* The Wolfman
Premiär 10/2 Detta är ju en remake på den mindre läskiga (fast då väldigt skrämmande) klassikern från 1941 vilken jag tyvärr ej sett men denna verkar väldigt intressant, speciellt på postern som jag fastnade för. Den ser jätteläskig ut! Jag har sett den på flera busshållsplatser och speciellt om det är mörkt och man är själv känns det ännu värre...


* The Runaways
Premiär 19 mars (USA) Den här verkar jätteintressant. Det är Dakota Fanning (som vuxit upp, det såg väl alla i New Moon förutom jag då som inte sett den än) och Kristen Stewart som lämnar den lite barnsliga Bella mot en roll som ung rockare i filmen om Joan Jett och bandet the Runaways. Trailern verkar väldigt lovande och Dakota Fanning som är en otrolig skådis har jag väldigt höga förväntningar på. Den här rollen känns mer passande för Kristen också, hon blev väldigt känslolös som Bella i Twilightserien men här tror jag hon kan relatera till bättre!


* Shutter Island
Premiär 19/2 Alla jag hört som sett den har sagt att den var asbra, Martin Scorsese regisserar och Leonardo DiCaprio är med så den vill jag seeeeeee


Aa det finns väl en miljard fler filmer jag vill se men dessa är för just nu då! Förresten, jag kom på filmen jag senast såg på bio. Michael Jackson's This is it såklart!! Det var ju i november -09 :p Typ den enda på min förra lista som jag såg också, så det verkar ju inte så lovande med den här listan...

Kommentarer

  • Carrbarr säger:

    Du framstår INTE som världens Potterfan, speciellt när du inte har stenkoll på vilken film som hade premiär senast! Hmpf!

    2010-03-01 | 16:13:35
  • emma. säger:

    jag vill också se dom :) fast new moon har jag sett 11 ggr :P

    2010-03-06 | 18:26:30
    Bloggadress: http://emmalindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här: