bloggenjosse

sista rycket!!

Kategori: Allmänt

Okej, nu kommer familjen hem snart från thailand! Idag har jag varit jätteproduktiv, jag har:

- gått upp klockan ett
- skottat bort den där jävla vallen framför vår uppfart (den hade frysit till is så jag stod och dampade på den ett tag)
- gjort två tvättar
- tvingat marcus att göra disken
- Städat mitt rum
- gått och lämnat tillbaka böcker (två veckor försenade så det var ju bra, tur att det finns bokinkast så man slipper fejsa sura bibliotikarier :p)
- råkat köpa en liten väska som först kostade 200 spänn och sedan var nersänkt till 50! Tjejen i kassan sa först att den kostade 100, men jag var lite envis och sa att den hängde på reahyllan :p
- Bestämt vad jag ska göra för mat. Jag tänkte göra soppa, och jag tänkte göra klart den innan familjen kommer.
- Handlat
- Pratat i telefon med farmor

Hejåhå vad jag kämpat på idag då! :D

Fast jag funderade på en grej, i Thailand är det ju typ 6 timmar framåt, och dom kommer hem vid sex-sju svensk tid. Då har dom åkt från Thailand vid sju på kvällen? Blir det inte så? Eller för man räknar ju först att dom åker vid typ ett svensk tid. Och sedan måste man åka fram sex timmar så det blir Thailändsk tid. Innebär då detta att dom kommer vara trötta när dom kommer hem? Och vad ännu viktigare är; kommer dom äta min mat?

Nu måste jag nog laga den så den blir klar.

Kommentarer

  • Danielle säger:

    herregud det var längesen jag masade mig fram till din blog :D



    Men jag kom att tänka på sverige när vi kollade melodifestivalen igår, fastän vi flabbade åt alla som gick upp på scen (vi såg bara de två sista), så kom vi fram till att likt de flasta år tidigare så kommer sverige besegra Finland..



    Men iaf, saknar er alla, och eftersom jag i april nåt tag ska kära norden runt, så kan jag ju hälsa på eller nåt :D



    Anyhow, hörs!

    2010-02-07 | 20:34:14
    Bloggadress: http://abidou.blogspot.com

Kommentera inlägget här: