bloggenjosse

skenet bedrar

Kategori: Allmänt

Det är konstigt hur man föreställer sig en sångares utseende genom att bara höra på rösten. Alltså om jag hör någon artist som sjunger en låt kopplar jag rösten till utseendet. Så jag får någon sorts vision om hur personen ser ut. Och sedan blir jag jätteförvånad när den inte alls ser ut som jag trott. Kan ju ge några exempel.

När jag var väldigt liten och lyssnade på Gyllene Tider (inte för att jag inte gör det nu men) så trodde jag alltid att Per Gessle såg ut som Michael Jordan. Hans raspiga röst passade väldigt bra in på det utseendet, så jag blev verkligen besviken när jag såg hur han egentligen såg ut!!


Per Gessle?

Sedan när jag hörde Kent (när jag var något äldre typ elva) så trodde jag stenhårt att Kent var en sångare/sångerska som såg ut typ såhär


Jocke Berg?

Och vad bövlen är detta. Varje gång jag hör Down Under med Men at work så tänker jag mig att han som sjunger är en mörk (lite Michael Jordan) ärrad australienare som vart med om mycket, typ rest runt överallt och slagits med krokodiler med endast en knölpåk till hjälp. Lite så. Och att han bara satte sig ner från sina äventyr ett slag, fortfarande lite svettig från fighten med krokodilen medan solen steker på hans äventyraroutfit som är lite sliten från när han räddade en tjej från en vithaj och sjöng in låten utomhus, bredvid savannen. Och han är sådär tystlåten och lite introvert. Sedan försvinner han snabbt till nästa äventyr. Men vad är det jag ser? Vad är det jag ser?


Min ärrade äventyraraustralienare???

Jobbigt det här med föreställning om hur det ska vara!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: