bloggenjosse

Snön på min tomt - lager för lager

Kategori: Allmänt

Nu har jag skottat. Det var banne mig ett styrkepass. Jag kan ju gå igenom min snös lager bara för att ni ska bilda er en uppfattning av hur mycket jag slet, så jag kan få lite medlidande.

Underst: Ligger snön som är nertryckt och plattad från förra gången det snöade som den som skottade då var för lat för att ta bort. Så den är jävligt hårt nertryckt. Och svår att få bort. Tjockleken är ca 7 cm.

Mitten: Tjockaste snölagret med den snön från dagarna efter det senast blev skottat. Eftersom det varit varmt idag är denna snö härligt tung och extra tjockt. Tjockleken är ca 32 cm.

Överst: Puderlager från att det snöade idag, typ 2 cm. Inte för att det väger så mycket men det blir som sista droppen i bägaren eller stråt som knäckte elefantens rygg om jag får köra lite svengelska.

Så detta slet jag med. Vår uppfart består ju av en typ 15 meter brant backe man måste skotta bort från, plus att plogfuckingbilen har täppt till infarten med massa snö och sand och sånt. Inte för att jag inte gillar plogbilar, bara när dom inte täpper till min infart. Det jobbiga var att det är redan jättehöga vallar så det finns liksom ingenstans att lägga snön. Man måste alltså skjuta upp all tjock snö ovanpå vallarna som redan är typ 80 cm höga. Och då ramlar all snö ner så bara två snökorn stannar kvar ovanpå vallen, jag lackar och skjuter på och snöskoveln fastnar i snön och jag får den i magen när jag tar i så jag blir ännu surare och sparkar på den och skäms sedan när jag ser att någon går förbi uppfarten med ett skrämt ansiktsuttryck. Ungefär.

Men en timma senare är jag alltså klar, så snöar det mer nu blir jag inte glad. Nu ska jag laga pannkakor.


Snö är kul men inte när man måste skotta

Kommentarer

  • Carro säger:

    Plogbilen plogade för vår infart också! Sen dumpade den all snö i vår granhäck. På andra sidan vägen, ingen vall, på vår sida av vägen världens största. Jag åt också pannkakor! Med dinkelmjöl, grahamsmjöl, havregryn, fiberhavregryn, och morötter, som man mixar så det blir en slät smet. Värsta nyttigt!

    2010-02-04 | 22:46:53

Kommentera inlägget här: