bloggenjosse

Imse vimse spindel

Kategori: Allmänt

Jag har sagt det förut (och jag säger det igen). Jag kankse inte bloggat om det men i höstas besökte ännu en äcklig spindeljävel mitt rum och jag fick världens panikchock. Jag skulle hämta en grej på golvet, kollar upp och mitt på väggen typ två cm från mig sitter världens största, världens äckligaste husspindel!!!! På MIN vägg!! Har den fått tillåtelse till det? NEJ skulle inte tro det! Först var jag i en sekund ca förlamad av skräck, sedan hoppade jag bak och sedan sprang jag gråtandes och vrålandes ut ur rummet. Att stå tio meter ifrån spindeln och skräckslaget se den långsamt krypa uppför väggen var illa nog. Jag darrade som ett asplöv och visste inte vad jag skulle göra, förutom att spindeln måste bort. Så jag går runt, är helt panikslagen och pratar högt för mig själv. Kollar tillbaka på väggen och spindeln är borta! Den kvällen fick pappa kolla mitt rum och damsög tillslut upp något han trodde var den. FY fan vad äckligt det var. Som grädde på moset satt spindelmorsans tonåring bredvid min dörrlist och gjorde att jag fick en till panikattack, några veckor senare.

Och i söndags satt det en (rätt liten, typ som en 7-krona tänkte jag säga, men ni fattar väl tanken) på mitt tak!! Efter sedvanlig panikattack och förnekelser (nej det är inte sant!!) så blev jag arg. Vad sjutton gör spindlar i mitt rum i januari?? Vid det här laget har jag lärt mig att spindlar kryper in i hus på hösten när det blir kallt så varför sitter det en på mitt tak i januari??

Efter lite research (googlade på "få bort spindlar") så har jag lärt mig följande visdomsord:
- Jag måste städa+rensa+moppa hela mitt rum. HELA alltså. Det hjälper alltså inte att ringa anticimex (blir bara väldigt dyrt).
- Spindlar kan ramla ner i sängen och krypa in under täcket
- Spindlar kan bitas
- Dom små jävlarna kan krypa in i ens mun för dom gillar ens saliv typ
- Dom kan suga blod(Den som skrev det här fick väldigt mycket motstånd på forumet)
- Finns det en finns det fler
- Jag ska vara tacksam för att dom finns, för annars hade jag haft jääättejobbiga silverfiskar och sånt i mitt rum. Eh vad väljer jag? Silverfiskar syns inte och ger mig iaf inte panikattacker!!
- Världens största spindelsort heter Goliatspindel och är 25 cm, vet inte om dom menar i omkrets men det bryr jag mig inte om eller hann inte läsa, höll på att spy när jag läste det där. Ser jag en sån kommer jag krypa ur mitt egna skinn.

Jag har alltså under de här dagarna blivit väldigt paranoid. Kunde inte sova igår för jag var hela tiden tvungen att kolla väggar, tak och golv så ingen satt någonstans och väntade på att hoppa ner på mitt huvud brrrrr!! När jag går in i mitt rum måste jag först stå utanför, kolla väggarna mitt framför mig, är dom clean springer jag rätt in, vänder mig snabbt (samt förbereder mig på det värsta) och kollar bredvid dörren. Ok? Då kollar jag taket, bakom garderoben och golvet. Sedan kan jag vistas i mitt rum även om jag kollar runt mig 24/7.


såhär tycker jag om spindlar!!! -2 av fem toasters! Blö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: