bloggenjosse

jag gör så mycket

Kategori: Allmänt

Det händer otroligt lite just nu i både mitt liv och under mitt sommarlov. Jag gör inte en enda nyttig sak i princip om man räknar bort stallgrejerna. Medan jag under samma dag alla år innan varit jätteproduktiv och hittat på massa roliga saker! Om vi tar fjärde juli t ex. Kollar man bak i min dagbok står det såhär:

2006
Konfaläger, gjorde såklart en massa

2007
Var i Tunisien, sol, bad etc

2008
Sommarjobbade, MYCKET DUKTIG

2009
Hos mormor. Gjorde iofs inte så mycket men whatever jag gjorde NÅGOt ändå

2010
Hemma, läste lite, ritade, läste lite till och gick en promenad.

Det är nog mamma som lärt mig att få ångest när man inte gör saker under lediga dagar. Speciellt exemplet från 2008 borde jag anamma.

FÖRRESTEN så ringde dom från espresso house, och jag ska få göra ett test där och ev jobba sen i höst!!! :D Äntligen något bra som händer!! Hela telefonsamtalet var visserligen en enda pina, öppnade det med "Öh, hallå". Bra start. Men sen försökte jag släta över det genom att låta jättekäck. Hoppas jag uppfattades som en käck kaffetjej.

Kommentarer

  • Amy säger:

    Haha, jag känner igen ångestgrejen som mammor prackar på en, men tack och lov så bryr jag mig itne. Brukar ligga däckad. Förutom den här sommaren då som jag jobbar HELA tiden. Ett tag 16 timmar per dag. löööövelY!! (bara för att ge dig lite mer skuldkänslor ;)

    2010-07-09 | 12:03:00

Kommentera inlägget här: